کرونا ویروس از طریق بهبود یافتگان منتقل نمی‌شود

نتایج بررسی‌های جدید محققان سنگاپوری نشان می‌دهد افراد بهبودیافته از بیماری کووید-۱۹ ناقل بیماری به دیگران نیستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که دوره نقاهت بیماران مبتلا به کرونا و ماندگاری این ویروس در بدن فرد ۱۴ روز است. با این وجود بسیاری از پژوهشگران جهان معتقد هستند دوره نقاهت بیماران مبتلا به کرونا هشت روز است و در صورتی که علائم بیماری بسیار جدی باشد و فرد به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشد، مدت زمان بهبود او ۱۶ روز خواهد شد.

با توجه به انتقال و گسترش ویروس کووید -۱۹ در دنیا، محققان و پژوهشگران با دغدغه‌ها و چالش‌های زیادی رو به رو شده‌اند. یکی از این موارد هراس انتقال ویروس کرونا از افراد بهبود یافته به افراد سالم است. بنابراین، گروهی از محققان سنگاپوری مطالعه جدیدی روی ۷۳ بیمار مبتلا انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که دوره عفونت بیماری دو روز پیش از بروز علائم بیماری در فرد بیمار شروع می‌شود و تقریباً هفت تا ۱۰ روز پس از بروز علائم ادامه خواهد داشت.

پژوهشگران در این مطالعه متوجه شدند که تکثیر ویروس کرونا بعد از هفته اول به سرعت کاهش پیدا کرد و این ویروس در هفته دوم بیماری در بدن فرد وجود نداشت. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که امکان انتقال ویروس کرونا از افراد بهبود یافته به سایرین وجود ندارد و بیمارستان‌ها می‌توانند پس از گذشت ۱۱ روز افراد بهبود یافته را ترخیص کنند. به گفته پژوهشگران در مورد عدم انتقال بیماری کرونا توسط بهبودیافتگان، باید مطالعات بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 425879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.