تهران دومین استان نابرخوردار از فضای آموزشی است

رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه تهران دومین استان نابرخوردار کشور به لحاظ سرانه‌های آموزشی، فراغتی و ورزشی است، گفت: این در حالیست که تهران از نظر نیروی انسانی پربار است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای استان تهران، الهام فخاری در جلسه با اعضای هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان تهران اظهار کرد: موضوعاتی همچون آب، فرو نشست زمین، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، امور ترافیکی و حمل و نقل با ترکیب ارتباط‌های بین سازمانی از مهمترین چالش‌ها و موضوعات مورد توجه استان است.

وی با اشاره به اقدامات این دوره شورای استان تهران، تصریح کرد: در این دوره به لحاظ هویتی نهاد شورای استان تهران برجسته شده است.

فخاری با اشاره به نقش مجمع مشورت جوانان در نظام اجتماعی استان تهران گفت: برنامه‌های مشترک زیادی داریم و می‌توانیم از این پس با همکاری بیشتر آنها را اجرایی کرده و به نتیجه برسانیم.

وی در خصوص اختصاص خانه جوانان نیز گفت: در سال ۹۶ پیشنهاد احداث خانه جوان و خانه کودک مشابه خانه هنرمندان ارائه شد اما به نتیجه نرسید و باید در این زمینه از فضاهای موجود استفاده کنیم.

رئیس شورای استان تهران پرورش کارآفرینان را یکی از پایه‌های توسعه کشور دانست و افزود: در دهه‌های پیش بازرگانان و پیمانکاران از قشر جوان بودند درحال حاضر جوانان کمتر در این سطوح فعال هستند و در استان تهران نهاد مهمی به نام بازار تهران که هم از نظر تاریخی حائز اهمیت است و هم اتحادیه‌ها و اصناف در آن متمرکز هستند بازیگران و فعالان جوان کمتری دارد.

وی با تاکید بر زمینه سازی برای حضور و مشارکت بیشتر جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی گفت: یکی از مصوبات شورای پنجم استفاده از جوانان در بدنه مدیریت شهری است و بنابر این مصوبه باید ۳۰ درصد از بدنه مدیریت شهری را بانوان و حداقل ۳۰ درصد از آن را جوانان اختصاص دهند.

همچنین در این جلسه مقرر شد علاوه بر استفاده از جوانان به عنوان چشم بینا و نیروی همکار نظارتی در شهرستان‌های استان تهران، برای ایفای هرچه بیشتر نقش جوانان در مدیریت شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شود.

گفتنی است میانگین سنی اعضای مجمع مشورت جوانان ۲۷ سال است که کمترین فرد ۱۹ و بیشترین فرد ۳۵ سال سن دارد که در چند کارگروه تقسیم شده‌اند.

کد خبر 425876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.