۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
پارک معروف آمریکا ضد کرونا شد

دایره‌هایی با فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتر در پارک دومینو، واقع در محله بروکلین نیویورک در ایالات متحده آمریکا، طراحی شده است تا به مردم یادآوری شود که برای مهار ویروس کرونا لازم است فاصله اجتماعی بین آن‌ها رعایت شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از انتشار ویروس کرونا و اعمال اقدامات بسیار توسط مقامات ارشد در نقاط مختلف دنیا، کارکنان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از بهترین استراتژی‌ها برای به حداقل رساندن انتقال کووید -۱۹ بین مردم به شمار می‌رود. طراحان در بسیاری از شهرهای دنیا نوآوری‌های جالبی برای پیاده‌سازی این ایده ارائه داده‌اند و مقامات محلی این ایده‌ها را عملی کرده‌اند؛ نصب تابلوهای هشدار دهنده با مفهوم رعایت فاصله اجتماعی، خط کشی معابر، بستن خیابان‌های بسیاری از شهرها به روی خودروها، ترویج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و علامت‌گذاری وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده تا به امروز برای ایجاد فاصله بین مردم بوده است.

مقامات رسمی کلان شهر نیویورک برای پیاده‌سازی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بین شهروندان تا کنون اقدامات زیادی انجام داده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به علامت‌گذاری پارک دومینو اشاره کرد. این افراد با استفاده از گچ‌هایی به رنگ سفید دایره‌های بزرگی به قطر حدود دو متر و با فاصله یک متر و ۵۰ سانتی‌متر از یکدیگر کشیده‌اند که هر دایره ظرفیت پذیرش یک خانواده دو یا سه نفره را دارد. مردم در این دایره‌ها نه تنها از هوای پاک اطراف تنفس می‌کنند بلکه با اطمینان خاطر از وجود فاصله استاندارد می‌توانند پس از مدت‌ها قرنطینه و دوری از دوستان و بستگان خود، در این دایره‌ها به تعامل اجتماعی با دیگران بپردازند.

بسیاری از مردم نیز در دایره‌های سفیدرنگ پارک دومینو به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود نظیر نرمش‌های جسمی و مطالعه کتاب می‌پردازند. هر گروه از افراد می‌توانند به مدت چهار ساعت در دایره‌های فوق به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند و پس از گذشت این مدت زمان، دایره‌ها را ترک کنند. پس از آن، خدمه پارک فضای داخلی و اطراف هر دایره را ضدعفونی می‌کنند آن را در اختیار متقاضیان بعدی قرار می‌دهند.

مقامات محلی بروکلین تنها به ایجاد دایره‌های سفید رنگ در پارک دومینو برای مهار کرونا اکتفا نکرده‌اند بلکه با نصب تابلوهای هشداردهنده مختلف، قوانین فاصله گذاری و استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی نظیر ماسک و دستکش را به بازدیدکنندگان یادآوری کرده‌اند. علاوه بر این، در ساعات اوج مراجعه شهروندان به پارک بسیاری از ورودی‌های پارک به روی مردم بسته می‌شود تا از تجمع آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 425844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.