شهرداری آمادگی بازگشایی روز بازارها در قم را دارد

معاون خدمات شهری شهردار قم از آمادگی شهرداری برای بازگشایی روز بازارها خبر داد و گفت: در مرحله نخست چهار مکان برای برپایی روز بازارها مشخص‌ شده است.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به اهمیت توجه به شرایط افراد شاغل در روز بازارها، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بخشی از اقشار جامعه که در روز بازارها مشغول به کار بودند دچار آسیب جدی شده‌اند.

وی خواستار آغاز به کار بازارهای روز شد و افزود: باید با تمهیدات ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آغاز به کار بسیاری از مشاغل و کاهش گستردگی اپیدمی ویروس کرونا نسبت به بازگشایی بازارهای روز اقدامی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص بخشی از بوستان جوان به بازگشایی روز بازارها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با ستاد مبارزه با کرونا و مرکز بهداشت برگزار شده در صورت بازگشایی روز بازارها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل اجرا خواهد شد.

وی حذف مشاغل پرخطر را از لیست روز بازارها مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: برای نظام‌مند شدن فعالیت در روز بازارها کارت‌هایی تهیه که به افراد داده شده و بر اساس مشخصات مندرج بر روی کارت‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نخستین روز شروع روز بازارها را از جمعه مورخ ۹ خردادماه در پارکینگ ظهور اعلام کرد و گفت: فضای پارکینگ ظهور امکان برپایی روز بازار را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده و از جمعه فعالیت این مشاغل آغاز می‌شود.

سامع ادامه داد: دورتادور محوطه موردنظر پوشانده شده و اطراف آن هیچ خانه مسکونی وجود ندارد همچنین تعداد افراد شاغل در این محوطه نیز به یک‌سوم تقلیل پیدا کرده و امیدواریم با موافقت ستاد این مشاغل نیز مانند دیگر مشاغل آغاز به کار کنند.

وی از اختصاص چهار مکان به‌روز بازارها در سطح شهر خبر داد و گفت: در مرحله نخست چهار مکان به این امر اختصاص داده شده و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی را برای شهروندان و شاغلان در این روز بازارها فراهم کنیم.

کد خبر 425828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.