تخصیص یارانه دولتی به گازسوز کردن تاکسی‌های قزوین

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از مصوبه دولت مبنی بر اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، آژانس و سرویس مدارس با استفاده از یارانه دولتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به این مصوبه، متقاضیان باید در سامانه مربوط به نشانی www.gcr.niopdc.ir ثبت نام کنند تا بعد از تأیید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و اعمال اولویت‌ها برای مراحل بعدی فراخوانده شوند.

وی تاکید کرد: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این طرح، خودروهایی را که در سامانه جامع سپند (سامانه سرویس مدارس دانش‌آموزی) و سماس (سامانه مدیریت مصرف سوخت) ثبت شده باشند برای تبدیل شدن به دوگانه‌سوز تأیید خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: اجرای این طرح، علاوه بر صرفه جویی و کاهش هزینه‌های بخش حمل و نقل عمومی از نظر زیست محیطی هم اثرات مطلوبی دارد و در کاهش آلاینده‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

عرشیان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی قزوین دوگانه سوز است، افزود: سازمان تاکسیرانی قزوین جزو سازمان‌های پیشتاز در استفاده از سوخت گاز در کشور است و طرح‌های مختلفی را در این زمینه اجرا کرده است.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات در این زمینه، یادآور شد: صاحبان تاکسی‌ها و خودروهای حمل بار سبک بنزینی در صورت تمایل برای استفاده از تسهیلات بانکی باید در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز ثبت نام کرده و با وارد کردن مشخصات خودرو در نوبت دریافت تسهیلات بانکی قرار گیرند.

کد خبر 425823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.