افزایش ۱۰ هکتاری کمربند سبز بجنورد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد از افزایش ۱۰ هکتاری کمربند سبز مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر پنج میلیارد تومان نهال و گل در نهالستان شهرداری بجنورد تولید و در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، عباسعلی مهماندوست با اشاره به اقدامات زیباسازی شهری در مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: تأکید بر ارتقا فضای سبز و زیباسازی منظر شهری بجنورد در مناطق کمتر برخوردار ازجمله تأکیدات همیشگی شهردار بوده که در این راستا اقدامات گوناگونی تاکنون انجام‌شده است.

وی احداث پارک در منطقه نظرآباد بجنورد به مساحت سه هکتار را ازجمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: احداث این پارک شهری در نقطه بسیار کم برخوردار در بجنورد کاری مهم و خدمتی ارزشمند برای ساکنان این منطقه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد با بیان اینکه مرحله دوم اقدامات زیباسازی شهری در خیابان کشاورزی و کلاته آروین است، گفت: نیروهای شهرداری در این منطقه علاوه بر اقداماتی همچون رفت و روب، شست و شوی و مرتب‌سازی جداول و جوی‌های آب شهری، اقدام به اصلاح گیاهان و درختان منطقه نیز کرده و عملیات بازپیرایی این نقطه از شهر به‌طور کامل انجام می‌شود.

مهماندوست افزود: احداث فضای سبز و پارک در مناطق مختلف شهری و اصلاح‌های هندسی برخی معابر پرتردد سطح شهر همواره در بجنورد در حال انجام است.

وی از تکثیر و کاشت گل رز و فعالیت نهالستان شهرداری بجنورد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار گل در ایام نوروز در سطح شهر کاشته شد و بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد تومان در تولید نهال و همچنین ۲.۵ میلیارد تومان در تولید گل توسط نهالستان شهرداری بجنورد صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد به توسعه کمربند سبز بجنورد اشاره کرد و گفت: تاکنون با اقدامات انجام‌شده ۱۰ هکتار به کمربند سبز بجنورد افزوده‌شده و این اقدام با کشت گونه‌های مختلف نهال در بخش‌های مختلف مرکز خراسان شمالی محقق شده است.

منبع: فارس

کد خبر 425786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.