آغاز عملیات عمرانی و ترافیکی خیابان‌سازی مقداد دوم درمنطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات عمرانی و ترافیکی خیابان سازی مقداد دوم حدفاصل میدان سلمان تا میدان اندوان خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نقش چشمگیر راه‌ها در توسعه زیر ساخت حمل و نقل و بالتبع آن رشد و توسعه شهرها، امروزه کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: مشکلات مربوط به معابر شهری که حدود یک سوم از وسعت شهر را تشکیل می‌دهد، از جمله مسائلی بوده که شهرداری‌ها با آن دست به گریبان هستند، از این رو در راستای ادامه روند توسعه و عمران شهری، زیرسازی و عملیات روکش آسفالت معابر سطح منطقه در نقاط مختلف در حال بررسی و در بعضی از نقاط در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه معابر از شریان‌های حیاطی شهر است و توجه به آنها قطعاً گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهر خواهد داشت، اهمیت و ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی جهت این امر در حیطه وظایف شهرداری‌ها جهت تأمین رفاه شهروندان را دوچندان کرده است.

وی تاکید کرد: همدلی و مشارکت شهروندان و تمامی مسئولین ذیربط در جهت اجرای این پروژه‌ها، بی‌شک می‌تواند یاری رسان مجموعه مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به آنان و نیز به حداقل رساندن نارسایی‌های شهری و انجام امور مربوطه باشد.

قاسمی با بیان اینکه اجرای پروژه خیابان‌سازی خیابان مقداد دوم به جهت بهبود وضعیت تردد شهروندان در این خیابان انجام خواهد شد، گفت: این پروژه با توجه به حساسیت اجرای آن با در نظر گرفتن ملاحضات لازم جهت دو خط لوله آب اصلی که در این مسیر قرار گرفته، به طول ۳۵۶۰ متر و عرض ۸.۵ متر است که اجرای آن هزینه‌ای بالغ بر ۴۳ میلیارد در بر خواهد داشت.

وی اظهار کرد: نامناسب بودن خیابان‌ها و معابر اصلی یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است که در جهت تسهیل در تردد شهروندان و وسایط نقلیه و همچنین کاهش حجم ترافیک و سهولت راه‌های دسترسی، داشتن آسفالت مناسب برای افزایش ایمنی جاده‌ها، ایجاد زیبایی بصری و … این منطقه سعی داشته علاوه بر تحقق وعده ارائه خدمات حداکثری به شهروندان، زمینه را برای رفاه و تغییر سیمای شهری و رفع مشکلات موجود، در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن به وجود آورد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای عملیات عمرانی و ترافیکی خیابان سازی مقداد دوم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهرستان اصفهان انجام می‌شود، تصریح کرد: طی مذاکرات انجام شده با این شرکت و با توجه به اینکه در مسیر این پروژه دو خط لوله ۱۴۰۰ آب شرب اصفهان عبور می‌کند و در آینده نیز خط سوم آن عبور خواهد نمود، مقرر شد شهرداری تمام تدابیر لازم جهت ایمنی و تعبیه این خطوط با توجه به حجم ترافیکی نسبتاً سنگین در این مسیر را در نظر گرفته و زیرسازی و آسفالت آن را با توجه به شرایط خاص آن اجرا کند.

کد خبر 425782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.