اضافه شدن دو منبع آب به شبکه آبیاری اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: دو منبع ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب در باغ غدیر و باغ جوان به شبکه آبیاری شهر اصفهان پیوست.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باغ غدیر به عنوان یک باغ ملی در منطقه چهار شهرداری واقع شده که تغییر کاربری مخزن آبنماها و استفاده از آن در شبکه آبیاری و بهسازی خطوط انجام شده است.

وی افزود: موتورخانه و سیستم فیلتراسیون مخزن آبنماهای باغ غدیر به گونه‌ای بهسازی شده که بتواند وارد آبیاری فضای سبز شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت تأمین آب برای آبیاری فضای سبز ناژوان، گفت: یکی از مناطق ویژه به عنوان ریه شهر ناژوان و فضای بکر و طبیعی آن است که برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری آن پیش بینی‌های لازم شده است.

وی با بیان اینکه در ناژوان چهار منبع آب در نظر گرفته شده که تاکنون دو منبع بهره‌برداری شده و مراحل اجرای ساخت دو منبع دیگر در حال پیگیری و انجام است، خاطرنشان کرد: امسال برای تکمیل منابع تامین آب ناژوان تلاش می‌کنیم.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: در شهر اصفهان نقشه راهبردی برای توزیع آب در قالب طرح جامع فضای سبز پیش‌بینی شده که بر اساس آن مخازن، کلکتورها و شبکه‌های انتقال شکل گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان ذخیره‌سازی شده که این میزان بخشی از شبکه انتقال جامع آب شهر اصفهان است.

کد خبر 425776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.