افزایش کرایه اتوبوس و قطار شهری مشهد از فردا

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: افزایش کرایه‌های جدید اتوبوس و قطار شهری مشهد با دوماه تاخیر از فردا_پنجشنبه ۱۵ خردادماه ۹۹_ اعمال می‌شود.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قیمت‌های جدید خدمات دهی اتوبوس و قطار شهری مشهد تصویب شده و قرار بود از ابتدای سال جاری اعمال شود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر اجرای آن تا ۱۲ خرداد ماه به حالت تعلیق درآمده بود، اما از فردا اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس بهای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۱۰۰ تومان از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: بهای خدمات دهی در خطوط قطار شهری نیز از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۲۰۰ تومان از ۸۰۰ تومان به هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تورم و سایر موارد در حال حاضر قیمت تمام شده برای هر سفر در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری بیش از دو برابر بهای دریافت شده از شهروندان است که به صورت یارانه از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: طبق قانون، یک سوم قیمت تمام شده بهای خدمات اتوبوس و قطار شهری توسط دولت، یک سوم آن توسط شهروندان و یک سوم دیگر از سوی شهرداری پرداخت می‌شود، اما چند سالی است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و بار آن بر دوش شهرداری است.

وی گفت: سالانه به‌طور متوسط حدود ۲۶۴ میلیون تراکنش با متوسط بها تمام‌شده هر تراکنش برابر ۱۲.۵۰۰ ریال در سامانه اتوبوسرانی مشهد انجام می‌گیرد که با توجه به تعهد دولت به پرداخت یک سوم هزینه‌ها، نیاز است مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ و در مجموع چهار هزار میلیارد ریال از سال ۹۶ تا ۹۹ صرفاً بابت هزینه‌های جا به جایی مسافر درون‌شهری با اتوبوس پرداخت شود.

کد خبر 425736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.