افتتاح منحصربفردترین ایستگاه متروی کشور در شیراز/ مترو از شنبه فعال می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ایستگاه وکیل الرعایا، آخرین ایستگاه متروی شیراز است که به دلیل معماری خاصی که دارد به نوعی منحصربفردترین ایستگاه متروی کشور محسوب خواهد شد و هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

نواب قائدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز اظهار کرد: پیشتر از زمان شیوع ویروس کرونا، ناوگان اتوبوسرانی و متروی شیراز تعطیل شده بود که با تصمیم شورای شهر، از شنبه ۱۰ خردادماه با تمام ظرفیت خود شروع به فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه شهری شیراز در هفته آینده، افزود: ایستگاه وکیل الرعایا، آخرین ایستگاه متروی شیراز است که به دلیل معماری خاصی که دارد به نوعی منحصر بفردترین ایستگاه مترو کشور محسوب خواهد شد و هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز، از تقاطع استاد محمد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسین و چپگرد بزرگراه شهید ریاحی به عنوان پروژه‌های ترافیکی در ورودی شهر شیراز نام برد که هفته آینده به بهره داری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه این سه پروژه دقیقاً به یکدیگر متصل هستند، ادامه داد: به واسطه این چند پروژه، خودروهای سنگین که پیش از این از سمت بوشهر به شیراز وارد می‌شدند به کمربندی هدایت می‌شوند تا نیازی به وارد شدن به شهر نداشته باشند.

قائدی درباره حواشی به وجود آمده درباره احداث تراموای شیراز خاطرنشان کرد: تراموای شیراز از محور گردشگری حافظیه، سعدیه و ارگ کریمخان و محور مذهبی پیرامون حرم شاهچراغ گذر می‌کند و با ایستگاه خط یک و دو مترو تلاقی دارد بنابراین بهترین مسیری که بتواند دو محور گردشگری و مذهبی را همزمان پوشش داده و دسترسی مطلوبی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند، محوری است که برای تراموای شیراز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: تراموا یک مد حمل و نقلی جدید است بنابراین ممکن است به همان اندازه که موافق دارد، مخالفانی نیز داشته باشد؛ در این مدت چون به درستی نقش و مسیر تراموا برای مخالفان تبیین نشده، عده‌ای اقدام به انتقاد از این پروژه کردند که لازم است در اطلاع رسانی در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

پاسخ به ادعای ۲ عضو معترض شورای شهر شیراز

در روزهای اخیر دو تن از اعضای شورا نسبت به تقسیم وظایف و مسئولیت‌های خود معترض بودند که رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه اظهار کرد: آقای تذروی بعد از انتخابات هیئت رئیسه و انتخاب اعضای کمیسیون‌ها وارد ترکیب اعضای شورای شهر شد و طبیعی بود که وظایف و مسئولیت میان اعضای شورا تقسیم شده باشد.

وی گفت: با این حال شورای شهر شرایطی را فراهم کرد تا این عضو شورا در تمام زمینه‌هایی که علاقه مند بود عضو کمیسیون‌های مربوطه شود؛ آقای تذروی خواهان عضویت در کمیسیون‌های عمران و حمل‌ونقل، فرهنگی و سلامت بود که شورا با این خواسته موافقت کرد و حتی نمایندگی شورای شهر در دو حوزه نیز به وی داده شد.

قائدی به اعتراض مشابه احمدرضا دستغیب یکی دیگر از اعضا درباره تقسیم وظایف نیز اشاره کرد و ادامه داد: اعضای شورا به طور قانونی باید حداقل در یک کمیسیون عضویت داشته باشند و زمانی که مسئولیت‌ها میان اعضای شورا تقسیم می‌شد این عضو به همان حداقل حضور در کمیسیون اکتفا کرده و خواست وی بود که مسئولیت بیشتری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: آقای دستغیب نماینده شورا در یکی از مناطق بوده و در کمیسیون ماده صد و ۷۷ عضو است؛ با این حال اگر بازهم درخواست افزایش مسئولیت از سوی وی به شورای شهر داده شود، شورا قطعاً همراهی خواهد کرد.

کد خبر 425732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.