تغییر چشمگیر حمل و نقل لندن پس از پایان کرونا

مقامات رسمی لندن اعلام کرده‌اند که پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در نظر دارند بسیاری از خیابان‌های سراسر شهر را از نو طراحی کنند و روی تردد خودروها ببندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از گذشت هفته‌ها و حتی ماه‌ها قرنطینه برای نابودی ویروس کرونا در پایتخت بریتانیا، صادق خان، شهردار لندن طرح‌های جدیدی برای افزایش جداسازی اجتماعی بین مردم، کاهش انتشار کربن و پیشبرد پایداری شهری ارائه داده است. بسته شدن بسیاری از خیابان‌های شهر و ترویج دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکیت و سایر فعالیت‌های جسمی در اولویت برنامه‌های شهردار لندن پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با گسترش کووید -۱۹ به شمار می‌رود.

صادق خان اظهار کرده است که به منظور بهبود سلامت شهروندان لازم است تغییراتی اساسی در شهر به وجود آید و از نظر او اختصاص دادن مسیرهای بیشتر به پیاده‌روی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند برای رسیدن به این هدف صورت گیرد. از آن‌جا که حمل و نقل عمومی عامل مهمی در انتشار ویروس کرونا به حساب می‌آید و با وجود جمعیت بالای شهر لندن امکان خود جداسازی مردم در وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد، در نتیجه با طراحی دوباره خیابان‌ها نه تنها مردم به سمت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای سفرهای کوتاه شهری روی می‌آورند، بلکه گرایش کم‌تری نسبت به استفاده از خودورهای شخصی نشان خواهند داد و از همه مهم‌تر آلودگی هوا کاهش می‌یابد و در نهایت شهری سالم‌تر شکل می‌گیرد.

شهردار بریتانیا در نظر دارد برای پیاده‌سازی طرح خود، در مرحله اول، ابتدا بزرگراه‌های شهر را روی تردد اتوبوس‌ها، خودروهای شخصی و سایر وسایل حمل و نقل موتوری ببندد و سپس این مسیرها را برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از نو طراحی کند. به این منظور، صادق خان قصد دارد علائم خیابانی را تغییر دهد، خط کشی مسیرها را از نو انجام دهد و جذابیت خیابان‌ها را برای افزایش تمایل مردم به جایگزین کردن وسایل حمل و نقل موتوری با پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بیشتر کند. در مرحله دوم، خیابان‌های فرعی روی تردد خودروها بسته خواهد شد و طراحی مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به مرحله اجرا درمی‌آید.

شهردار لندن با همکاری بسیاری از مقامات رسمی شهر هم اینک پیاده‌سازی طرح‌های خود را آغاز کرده و امیدوار است که تا سه هفته آینده تمام پروژه‌ها با موفقیت به اتمام رسد. البته صادق خان تنها به اجرای برنامه‌های فوق اکتفا نکرده است بلکه برنامه‌هایی موقتی نظیر ممنوعیت سفرهای غیر ضروری کودکان و افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی را نیز در دستور کار دارد.

کد خبر 425731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.