شوراهامی‌توانند در افزایش امنیت ملی و اجتماعی تأثیرگذار باشند

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: معتقدیم شوراهای شهر و روستاها می‌توانند در افزایش امنیت ملی و اجتماعی تأثیرگذار باشند، اما این تأثیرگذاری را برای مثال در جنوب شرق کشور نمی‌بینیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: وقتی امروز به رتبه‌های جهانی کشور از بعد پتانسیل‌های موجود نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در بسیاری از دارایی‌ها در رتبه‌های یک تا پنج قرار داریم.

وی افزود: به رغم این دارایی‌ها و پتانسیل‌ها امروز در بسیاری از موضوعات دست به گریبان با مشکلات هستیم و باید بپرسیم چرا امروز آلودگی‌ها بیشتر شده است چرا امروز درگیر آلودگی خاک هستیم.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: چرا حس تعلق شهروندان به شهرها و روستاها کم شده است چرا امروز برخلاف این همه پتانسیل هنوز عملکردها اینگونه که باید بازدهی نداشته است.

وی ادامه داد: معتقدیم شوراهای شهر و روستاها می‌توانند در افزایش امنیت ملی و اجتماعی تأثیرگذار باشند، اما این تأثیرگذاری را برای مثال در جنوب شرق کشور نمی‌بینیم.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به صورت مداوم با شورای شهر در ارتباط هستم هنوز در دیدارها و ملاقات‌ها آن کارکردی که باید از شوراها ببینیم را نمی‌بینیم.

وی گفت: نقد جدی این است که امروز نیاز به یک باز اندیشی در حوزه‌های کاری داریم و باید بار دیگر شهرها را مرور کرده و اقدامات خود را نیز مرور کنیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: امروز باید به سراغ پی بردن به علت‌های واقعی مشکلات برویم و باید بگویم که متأسفانه اکثر پژوهش‌ها و علوم وارداتی است.

وی ادامه داد: واردات علم و دانش بد نیست چراکه علم جویی و دانشجویی نه بعد مکان دارد و نه بعد زمان.

جمالی نژاد گفت: البته واردات محور بودن صرف اصل مشکل است به طوری که نتوانیم علم وارداتی را بومی سازی کنیم.

وی افزود: وابستگی به نفت دیگر مشکلی است که خود را به آن گره زده‌ایم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: راهکار امروز جامعه به کارگیری جوانان در حوزه مدیریت شهری است تا شهرها را از نو بسازیم.

کد خبر 425722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.