تشکیل کارگروه حمایت از مشاغل خانگی در شورای شهر مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این کمیسیون کارگروهی برای حمایت از مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده تا صاحبان مشاغل خانگی از طریق دفاتر تسهیلگری به چرخه توزیع معرفی شده، ارتباط گرفته و آموزش بینند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد نوروزی در نشست نقد و بررسی رویکردهای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در رابطه با سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، اظهار کرد: فعالان شورای اجتماعی یا هر گروه تصمیم‌گیرنده دیگری نباید تصمیمی بگیرد که منافع شخصی در آن دخیل باشد زیرا این بحث عدم شفافیت را همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند پاسخگوی همه مسائل شهر باشد اما سعی کرده برای نیروهای خود و اقشار آسیب پذیر بسته‌های معیشتی تهیه کند، افزود: شهرداری در شرایط فعلی فراتر از مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده برای مثال ما همان ابتدای شیوع کرونا محلات مختلف شهر را ضد عفونی کردیم. ۱۰ میلیارد تومان در گام نخست به شهرداری اختصاص یافت تا همه مکان‌های عمومی که مردم استفاده می‌کنند را ضد عفونی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین پنج میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص پیدا کرد که مؤثر بود؛ اگر آمار تلفات و مشکلاتی که برای کادر درمان کشور بود را نگاه کنید در مشهد به آن حجم نبود زیرا تجهیزاتی که در خیلی از شهرها نبود با منابع مالی که شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد خریداری شد.

وی با بیان اینکه همه حوزه‌های شهرداری را ملزم کرده‌ایم برنامه عملکرد خود را از طریق مشارکت مردمی ارزیابی کنند و اگر اشکالی در برنامه‌ها بود آن را اصلاح کنند، ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی کارگروهی برای حمایت از مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده است؛ برای سامان دهی این مشاغل بین صاحبان آن و صاحبان برند که دارای بازار فروش هستند ارتباط برقرار می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه صاحبان مشاغل خانگی از طریق دفاتر تسهیلگری به این چرخه معرفی شده، ارتباط گرفته و آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال افرادی که خارج از محلات هدف بازآفرینی کار می‌کردند هر متر فرش را ۷۰۰ هزار تومان می‌فروختند اما اکنون فرش تولیدی آن‌ها متری سه میلیون تومان برای او درآمدزایی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت پرسشگری و مطالبه‌گری اظهار کرد: رفتارهایی که نسبت به مسئولین شکل می‌گیرد به نظر ما تجلی رفتارهای آنان است برای مثال زمانی که یک شهردار رفتار خلافی در ارتباط با یک دستفروش یا کارگر انجام می‌دهد وقتی وارد فضای رسانه‌ای عمومی و گسترده شود به عزل آن شهردار منجر می‌شود.

کد خبر 425708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.