ایجاد خانه شهریاران برای حمایت از تشکل‌های مردم نهاد مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرحی را در حوزه معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تحت عنوان "خانه شهریاران" دنبال کردیم تا تشکل‌هایی که نیاز به دفتر دارند در آن‌ ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان اصولی در نشست نقد و بررسی رویکردهای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در رابطه با سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مشهد، اظهار کرد: برای تشکل‌های مردم نهاد باید چهارچوب خاصی فراهم شود تا افرادی که به این حوزه ورود می‌کنند، نگاه تجاری اقتصادی و منفعت‌طلبانه نداشته و صرفاً به‌خاطر مسئولیت اجتماعی که دارند به مشارکت‌ها ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: گروه‌هایی وجود دارند که در امکانات موردنیاز خود دچار ضعف بوده و نیاز به امکانات داشتند تا کار اولیه خود را در آن مکان انجام دهند، بر همین اساس طرحی را در حوزه معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تحت عنوان "خانه شهریاران" دنبال کردیم تا تشکل‌هایی که نیاز به دفتر دارند در آن ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در راهبردهای شورا توجه به تشکل‌های مردم نهاد یک راهبرد اساسی است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تشکلات مردم نهاد در حوزه فکر و اندیشه به ما کمک کنند و راهکار ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم شهر، توجه کردن به تشکل‌های مردم نهاد یعنی بالا بردن مشارکت مردم را به طور جدی و عملی افزایش دادیم و با توجه به اینکه تجربه اول بود قطعاً ایرادهایی نیز در این زمینه وجود دارد به همین سبب آئین‌نامه‌ای نوشته شد تا ارزیابی‌ها بر اساس آن انجام شود.

کد خبر 425706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.