تصویب لایحه چگونگی محاسبه بهای خدمات پسماندهای ساختمانی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان آخرین جزییات طرح استقرار سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی شهر اصفهان را تشریح کرد.

محمدرضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اهداف کلی اجرای این طرح، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر دفع پسماندهای ساختمانی از محل تولید تا دفن و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز و بسترسازی جهت استقرار سیستم بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله مهم‌ترین اهداف پیش بینی شده برای اجرای این طرح است.

وی افزود: در همین راستا لایحه چگونگی محاسبه بهای خدمات مربوط به مدیریت پسماندهای ساختمانی در شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسیده است و بر اساس تبصره ۱۴ این لایحه، دو منطقه شهری به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود تا این طرح در آن مناطق اجرا شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای اقدامات مربوط به طرح مدیریت پسماندهای ساختمانی، سامانه اینترنتی مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی در سرور فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) شهرداری اصفهان بارگذاری شده است و هم اکنون سازمان در حال خرید و نصب ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای این سامانه از جمله RF ID Reader است تا بتواند سامانه را در مناطق انتخاب شده، مستقر کند.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان حمل و نقل بار به منظور اجرای کامل این طرح توسط پیمانکاران، تصریح کرد: با سازمان حمل و نقل بار هماهنگی‌های لازم شده تا برای اطلاع رسانی و آموزش به شرکت‌های پیمانکار و رانندگان اقدامات لازم بشود و پس از استقرار سامانه در دو منطقه پایلوت برای یک دوره سه ماهه، ابتدا دوره‌های آموزشی برگزار شود، سپس پیمانکاران و رانندگان فعالیت خود را بر این سامانه منطبق کنند و بعد از این سه ماه فعالیت، سایر مناطق شهری نیز از این سامانه برخوردار خواهند شد.

اکبری گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از پسماندهای ساختمانی قابلیت بازیافت دارند با اجرای این طرح از هدررفت این سرمایه‌ها جلوگیری شده و می‌توان آنها را به چرخه تولید بازگرداند.

وی در خصوص نحوه همکاری شهروندان برای تحویل پسماندهای ساختمانی، اظهار کرد: نقش شهروندان در این فرآیند تفاوت چندانی نسبت به گذشته نکرده و تلاش بر این بوده تا بدون ایجاد زحمت مضاعف برای شهروندان و پیمانکاران و با حداقل تفاوت نسبت به فرآیند قبلی طرح انجام شود، از این رو شهروندان پس از مراجعه به شهرداری با پیمانکار مجاز قرارداد جمع‌آوری و تخلیه پسماندهای ساختمانی را منعقد می‌کنند، اما شیوه مدیریت فعالیت پیمانکاران از مبدأ تا مقصد، نحوه جمع‌آوری و مکان تخلیه و دفن مورد کنترل کامل قرار می‌گیرد تا بتوان فرآیند دفن و بازیافت را با کیفیت بیشتری انجام داد.

کد خبر 425705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.