کاهش ۷۰ درصدی درآمد اتوبوسرانی اصفهان در دوران شیوع کرونا

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راهکارهای پیشگیرانه درخصوص شیوع کرونا منجر به کاهش ۸۰ درصدی تعداد مسافران و ۷۰ درصدی درآمد اتوبوسرانی اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در برنامه زنده رادیویی "صدای شهر" با بیان اینکه در زمان اوج شیوع کرونا تحقیقات نشان داد که حدود ۲۷ درصد انتقال این بیماری مربوط به استفاده از اتوبوس است، اظهار کرد: برای حفظ سلامت شهروندان تدابیری درخصوص کاهش ظرفیت و تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی اتخاذ شد تا چاره‌ای برای کاهش ابتلای مردم به کرونا باشد.

وی با بیان اینکه این تدابیری منجر به کاهش ۸۰ درصدی تعداد مسافران و ۷۰ درصدی درآمد اتوبوسرانی اصفهان شد، افزود: تعداد مسافران از ۵۵۰ هزار نفر در روز به ۱۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد و درآمد روزانه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گسترش ظرفیت و بهبود خدمات‌رسانی اتوبوس‌های BRT را یکی از اهداف شورای شهر در سال جاری اعلام و تصریح کرد: اواخر سال گذشته، یکصد دستگاه اتوبوس با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شد که ۷۰ دستگاه آن وارد اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان حدود ۱۰ سال است و با این تعریف اکثر اتوبوس‌های شهر فرسوده هستند، ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه درحال رایزنی هستیم تا امکان بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیز فراهم شود؛ در این رابطه به کلانشهرهای تهران، مشهد و اصفهان بابت هر دستگاه اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

زندآور درباره دلیل افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های اصفهان در سال جاری با بیان اینکه تنها ۱۰ میلیارد تومان به‌طور ماهانه برای حقوق و دستمزد پرسنل اتوبوسرانی هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: درحالی که دستمزدها و هزینه حمل و نقل عمومی در شهر هرسال افزایش پیدا می‌کند چاره‌ای جز افزایش قیمت بلیط اتوبوس نیست اما مردم باید بدانند که تنها یک چهارم هزینه سفر خود را پرداخت می‌کنند و بخش دیگر هزینه‌ها توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

وی از ورود فناوری AVL و AFC به حوزه حمل و نقلی اصفهان در سال جاری خبر داد تا مردم بدین وسیله بتوانند از زمان دقیق رسیدن هر اتوبوس در بستر فناوری اطلاع پیدا کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تاکید دولت بر این است که بخش خصوصی ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشد اما در اصفهان به دلیل مشکلات موجود امکان انتقال این حجم از ناوگان به بخش خصوصی نیست با این حال مورد تاکید شورای شهر قرار گرفته که اگر شهرداری تعهدی نسبت به بخش خصوصی دارد باید به انجام آن پایبند باشد.

کد خبر 425691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.