همه چیز در مورد آیفون اس ای ۲۰۲۰

آیفون SE که شباهت بسیار زیادی به آیفون ۸ دارد، به چیپست A13 bionic با فناوری هفت نانومتری مجهز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی میان رده آیفون اس ای اپل دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی Retina HD با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و کیفیت تصویر ۱۳۳۴ * ۷۵۰ پیکسل است. قاب پشتی و جلویی این گوشی دارای محافظ شیشه‌ای بوده و فریم دور گوشی نیز از جنس آلومینیوم است. وزن این مدل گوشی تنها ۱۴۸ گرم است و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. کلید پاور آیفون SE در لبه سمت راست فریم و کلیدهای کنترل صدا و سویچ نوتیفیکیشن در لبه سمت چپ قرار گرفته است. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز روی دکمه Home تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید قفل برنامه‌های خود را باز کنید و از آن به عنوان رمز عبور پرداخت اپل (Apple Pay) استفاده کنید.

گوشی هوشمند آیفون اس ای ۲۰۲۰ از قابلیت True Tone پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت با سنجش نور محیط و دمای آن، تعادل رنگ سفید را برای راحتی بیشتر چشم تغییر می‌دهد. این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض با iOS 13.4 به فروش می‌رسد. چیپست مورد استفاده در آن نیز A13 bionic با فناوری هفت نانومتری بوده که از توان پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. این تراشه از یک CPU 6 هسته‌ای (دو هسته ۲.۶۵ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی) استفاده می‌کند. این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه پر سرعت NVMe است. علاوه بر مدل ۶۴ گیگابایتی، نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه شده‌اند که قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Wide در پنل پشتی این گوشی وجود دارد که دیافراگم آن f/1.8 است. این لنز قادر است ویدئوهای ۲۱۶۰ پیکسلی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. شرکت اپل به جای استفاده از دوربین ثانویه برای ثبت تصاویر پرتره، از حسگر جدیدی به نام "Monocular Depth Sensing" استفاده کرده است. دوربین سلفی این گوشی هفت مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 بوده که به قابلیت تشخیص چهره نیز مجهز است. هر دو دوربین این گوشی توانایی ثبت تصاویر با کیفیت را دارد. یکی از قابلیت‌های ویژه این گوشی توانایی ضبط ویدئوهای 4K است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به حالت QuickTake اشاره کرد؛ با استفاده از این قابلیت می‌توان با نگه داشتن دکمه شاتر تصاویر متحرک از سوژه‌های خوب تهیه کرد.

انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر تأمین می‌شود. باتری گوشی آیفون SE علاوه بر پشتیبانی از شارژر بی‌سیم توسط شارژر سیمی ۱۸ واتی مبتنی بر USB Power Delivery تأمین می‌شود که در مدت ۱۵۰ دقیقه باتری را به صورت کامل شارژ می‌کند. گوشی آیفون SE در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و در عمق یک متری می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه سالم بماند.

با وجود اینکه گوشی مذکور در برابر آب و نفوذ گرد و غبار عایق است، اما شرکت سازنده اعلام کرده است که از شارژ کردن این محصول در هنگام مرطوب بودن خودداری کنید. به گفته شرکت سازنده در صورتی که گوشی آیفون SE دچار آسیب و خش خوردگی بشود، مقاومت خود در برابر آب و گرد و غبار را از دست خواهد داد. قیمت گوشی SE 2020 تقریباً ۴۰۰ دلار ارزیابی شده است و در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

کد خبر 425679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.