کرونا ویروس ۴ روز روی موبایل زنده می‌ماند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹می‌تواند مدت ۹۶ ساعت یا چهار روز روی صفحه نمایش گوشی همراه زنده بماند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افراد در طول روز چندین بار صفحه نمایش گوشی همراه خود را لمس می‌کنند. نتایج مطالعه‌ای که شرکت تحقیقاتی "Dscout" روی ۹۴ فرد انجام داد، نشان دهنده این موضوع بود که هر فرد به طور میانگین روزانه دو هزار و ۶۰۰ مرتبه گوشی همراه خود را لمس می‌کند. علاوه بر این، افراد به طور میانگین ۷۶ بار در روز، به منظور انجام دادن کارهای متفاوت با گوشی خود کار می‌کنند.

نتایج مطالعه دیگری که توسط محققان دانشگاه "نیو ساوت ولز" در استرالیا روی ۲۶ فرد انجام شد، نشان داد افراد در زمان بیداری تقریباً ۲۳ بار در ساعت، صورت خود را لمس می‌کنند. در حال حاضر با توجه به انتقال شدید ویروس کرونا در سراسر جهان، موضوع بقای ویروس‌ها و باکتری‌ها روی صفحه نمایش گوشی‌های همراه بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

محققان مرکز سلامت دانشگاه تنسی آمریکا با انجام یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که ویروس کووید -۱۹ در دمای طبیعی اتاق، می‌تواند روی بعضی سطوح مانند صفحه نمایش گوشی همراه تا ۹۶ ساعت یا چهار روز زنده و فعال باقی بماند. بنابراین بهتر است در دوران شیوع کرونا، از تلفن همراه خود در مکان‌های عمومی استفاده نکنید، یا در صورت استفاده بسیار دقت کنید، زیرا ممکن است فردی در مکان‌های عمومی به بیماری کرونا مبتلا باشد و زمان سرفه یا عطسه کردن، این ویروس روی صفحه نمایش تلفن همراه افراد دیگر قرار بگیرد و فرد جدید گوشی و سپس دهان یا بینی خود را لمس کند و به این بیماری مهلک مبتلا شود.

توصیه شده است که افراد به منظور از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌های موجود روی صفحه نمایش تلفن همراه، از دستمال مرطوب آرایشی، دستمال مرطوب کودکان، یا دستمال آغشته به محلول آب و الکل استفاده کنند. علاوه بر این، نورهای فرابنفش نیز قادر است باکتری‌ها و ویروس‌های موجود روی صفحه نمایش گوشی همراه را به خوبی از بین ببرد.

کد خبر 425677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.