افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در بندرعباس

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل درون شهری بندرعباس در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر مطرح شد که اعضای شورای شهر با افزایش ۲۵ درصدی این نرخ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی در سه مقطع مطرح شده اما هربار به عناوینی اجرا نشده است که مرحله اول ابتدای سال ۹۸ بود که بحث هدفمندی یارانه و بنزین ایجاد توقف در کار کرد و امروز به صورت در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیسی نماینده تاکسیران‌های بندرعباس نیز در این جلسه افزود: ضمن تشکر ویژه از همکاران عزیزم که در این بحبوحه بیماری کرونا پا پس نکشیده‌اند و مانده‌اند و بر خود وظیفه دانسته‌اند که با حضور خود در این اوضاع خاص حضور افراد سود جو را در شهر کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: آخرین تغییر نرخ کرایه‌ها مربوط به تیرماه ۹۷ بوده که با تورم در کشور شامل حال نرخ قبلی ما نیز نشد. بر حسب وظیفه ذاتی کار کردیم و هیچ گونه اعتراضی نداشته‌ایم و امروز خواهان افزایش نرخ حداقل ۲۵ درصدی هستیم زیرا با مشکلاتی مواجه هستیم که گفتن آن از حوصله جلسه خارج است.

وی اظهار کرد: عمر تاکسی‌های ناوگان تاکسی رانی بندرعباس گذشته است و نیازمند نوسازی تاکسی‌های مجموعه شهری هستیم و امیدواریم که این موضوع هرچه سریع‌تر رقم بخورد. دریافت تسهیلات ویژه نیز از دغدغه‌های تاکسیران‌های بندرعباسی است تا بتوانند با تعمیر و تعویض تاکسی‌های فرسوده بیش از پیش خدمترسان شهروندان باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه مطرح کرد: تاکسی ملک سازمانی نیست و ملک شخصی است و اگر بنا باشد خدماتی داده شود شورای شهر باید مصوب کند و این خدمات نیز ذکر شود و مجوزهای قانونی داده شود.

حسین اخلاقی اضافه کرد: در خصوص اتوبوس‌ها نیز باید گفت ملک شهرداری است و می‌تواند متمایز عمل شود.

وی ادامه داد: بیش از دو سال است که نرخ کرایه‌های اتوبوس و تاکسی‌های درون شهری افزایش پیدا نکرده و نیازمند این هستیم که این نرخ پس از دو سال تغییر کند. در سال ۹۷ نرخ بر کیلومتر عدد ۳۳۳ تومان بوده و پیشنهاد سازمان ۴۶۶ تومان نرخ بر کیلومتر در سال جدید است.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به خرید ۳۸۵ تاکسی نوسازی و ۶۳ دستگاه اتوبوس ملکی، تصریح کرد: توزیع ماسک و دستکش برای رانندگان عزیز از سوی سازمان اجرایی شده است و نگاه‌ها در این سازمان نگاه خدماتی است.

فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی را دولت ایجاد می‌کند و اکنون دولت در این شرایط حساس کشور کجای کار قرار دارد؟ انتفاع تاکسیران‌ها اداره یک زندگی و یک خانواده است و باید از آنها حمایت کرد، اگر بخواهیم به‌طور جدی به این موضوع بپردازیم هیچ گونه کاری برای آنها نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: شورا حق دخالت در کار کارشناسی شده را نباید داشته باشد زیرا در جایگاه کارشناس قرار نداریم.

کد خبر 425646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.