تابش فرابنفش برای نابودی کووید -۱۹ در سیستم حمل و نقل

آژانس حمل و نقل نیویورک برای نابودی ویروس کرونا یک برنامه آزمایشی تابش فرابنفش را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس حمل و نقل عمومی نیویورک اعلام کرده است که برای مهار کرونا قصد دارد به صورت آزمایشی لامپ‌های فرابنفش را روی اتوبوس‌ها، قطارها و ایستگاه‌ها نصب کند. کارکنان سازمان حمل و نقل شهری قصد دارند کارایی و مقرون‌به صرفه بودن تکنولوژی لامپ‌های فرابنفش UVC را مورد آزمایش قرار دهند. این لامپ‌ها، که یکی از انواع لامپ‌های فرابنفش است، ظاهراً کووید -۱۹ را به طور کامل از بین می‌برد و افراد را در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم می‌کند.

اولین مرحله آزمایشی لامپ‌های فرابنفش UVC قرار است در هفته آینده و روی قطارهای شهری و اتوبوس‌ها به مرحله اجرا گذاشته شود و در صورت موفقیت مرحله دوم آن مسیرهای وسیع‌تری از حمل و نقل عمومی را در بر گیرد و به حومه‌های نیویورک نیز برسد. این لامپ‌ها در طول شب و در مدت زمانی که حمل و نقل عمومی تعطیل است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدون شک استفاده از لامپ‌های فرابنفش برای مقابله با ویروس کرونا گامی بلند در تلاش جهت استفاده از تکنولوژی برای حفظ امنیت بشر خواهد بود.

کارکنان سیستم حمل و نقل عمومی ادعا کرده‌اند که لامپ UVC یک تکنولوژی کارآمد، آزمایش شده و مؤثر است که می‌تواند ویروس‌هایی نظیر سارس کووید -۲ که منجر به کووید -۱۹ می‌شود را به طور کامل نابود کند و پیش از این نیز ویروس‌های موجود در اتاق‌های جراحی بیمارستان‌ها، کلینیک‌های مراقبت فوری، دانشگاه‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی را کشته است. در مرحله اول این لامپ‌ها به بدنه خودروها، قطارها، اتوبوس‌ها، فضاهای کاری، اتاق‌های کارکنان، ایستگاه‌ها و فضاهای باز متصل می‌شود.

لامپ‌های ضدعفونی کننده UVC از اشعه فرابنفش بهره می‌گیرد و در نتیجه سطح و ویروس‌های منتقلی از هوا را ضدعفونی می‌کند و حدود ۹. ۹۹ درصد از تمام باکتری‌ها ویروس‌ها را از بین می‌برد. یکی از دانشمندان در هفته گذشته کارایی این لامپ‌ها را مورد آزمایش قرار داده است و ادعا کرده است که لامپ UVC ویروسی را که باعث ایجاد بیماری کووید -۱۹ می‌شود، به طور کامل از بین برده است. قرار است در هفته آینده این لامپ‌ها وارد مرحله جدی آزمایشی شود تا درستی ادعای دانشمند آمریکایی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مثبت بودن نتیجه مرحله دوم آزمایش اجرا شود.

کد خبر 425636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.