بروزرسانی نقشه هوایی شهر کاشان

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان گفت: نقشه هوایی شهر کاشان با استفاده از تکنولوژی جدید به روز رسانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل رسولیان با اشاره به تشکیل یک کارگروه ویژه GIS در شهرداری کاشان اظهار کرد: در این کارگروه نیازهای لازم برای لایه‌های نقشه مورد نیاز در بخش‌های مختلف حوزه مدیریت شهری شناسایی و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه نقشه هوایی شهر کاشان با استفاده از تکنولوژی جدید به روز رسانی می‌شود، افزود: از مهر ماه سال گذشته فراخوان عمومی برای شناسایی شرکت‌های فعال در این زمینه اعلام شد که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا این روند متوقف شد.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان از بهره‌برداری این پروژه در سال جاری با استفاده از سه تکنولوژی پهبادهای تخصصی نقشه برداری، لیزر اسکن و تصویر سه بعدی خبر داد و تصریح کرد: تلفیق این سه تکنولوژی باعث می‌شود که نقشه هوایی کاشان با دقت سانتی متری قابلیت استفاده داشته باشد.

رسولیان از قرار دادن این نقشه روی بستر وب GIS خبر داد و خاطرنشان کرد: در این صورت قالب سامانه مرجع نقشه در شهرستان، در قالب GIS سرور و ژئوپورتال برای استفاده یکپارچه همه دستگاه‌های اجرایی میسر ساخته و به عبارتی مقدمات راه‌اندازی SDI شهری را فراهم می‌سازد که این مهم زیرساختی برای اطلاعات مکانی با هدف اشتراک گذاری داده‌ها برای بهبود و تسهیل در روند تصمیم گیری های مدیریت شهری است.

کد خبر 425635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.