تصمیمی برای بازگشایی متروی اصفهان گرفته نشده است

رئیس کمیسیون حمل نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای خدمت رسانی دوباره مترو باید ستاد کرونا تصمیم گیری کند که تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون حمل نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر از خط یک متروی اصفهان، اظهار کرد: مشکلاتی در خط یک مترو وجود داشت که برخی از آنها را می‌توان به مسائل ایمنی مرتبط دانست؛ نشت آب هنگام باران و آبگرفتگی بخشی از قسمت‌های داخل تونل مترو مهم‌ترین این موارد است.

وی افزود: برای جلوگیری از فرسودگی ریل‌های قطار و سایر تأسیسات داخل مترو و کاهش نگرانی‌ها از وقوع حادثه احتمالی، نباید نسبت به این نشت آب غفلت کرد.

رئیس کمیسیون حمل نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فارغ از موارد ایمنی، نواقصی از جمله فعال نبودن آسانسور و نقص در دستگاه‌های تهویه هوا نیز در خط یک وجود دارد که لازم است برای آنکه متروی اصفهان روان، آرام و ایمن شود نسبت به رفع آن‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: این موارد در مجموع مورد تاکید اعضای شورا قرار گرفت که اگر رفع شود می‌توان ادعا کرد به جز توسعه ۵.۵ کیلومتری که از توسعه خط اول مترو باقی مانده، متروی اصفهان به معنای واقعی تکمیل است.

زندآور با اشاره به تعطیلی مترو به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: فضای مترو به دلیل محدودیت بیشتری که دارد، بیش از اتوبوس مستعد انتشار آلودگی بیماری کرونا خواهد بود بنابراین برای خدمت رسانی دوباره مترو باید ستاد کرونا تصمیم گیری کند که تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه قرارداد سرویس مدارس به مدت یک سال تحصیلی منعقد می‌شود که در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ در این زمینه ۷۲ هزار قرارداد منعقد شده، اضافه کرد: دانش آموزان با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، بخشی از سال تحصیلی را از سرویس مدارس استفاده نکردند و از آنجایی که اکثر خانواده‌ها از پیش شهریه را پرداخت کرده بودند باید نسبت به این مبالغ پرداختی تصمیم گیری می‌شد.

رئیس کمیسیون حمل نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قبل از آنکه مدارس تعطیل شوند امکان تصمیم گیری در این باره وجود نداشت اما با این وجود شورای شهر برای پیش بینی این موضوع، جلسه‌ای را تشکیل داد و پس از آنکه تعطیلی مدارس به‌طور رسمی از سوی آموزش و پرورش اعلام شد، جلسه کمیسیون ماده ۱۸ متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا و شهرداری اصفهان تشکیل و قرار شد که مبلغ پرداختی به خانواده‌ها برگردانده شود.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها برای مساعدت با رانندگان سرویس مدارس می‌توانند با تکمیل فرم رضایتنامه این مبالغ را پس نگیرند، اظهار کرد: بررسی شده میانگین مبالغی که به خانواده‌ها بازگردانده می‌شود، ۳۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 425623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.