خیابان‌های تعطیل؛ جاذبه کرونایی در بلژیک!

مردم بلژیک در روزهای کرونایی به خیابان‌هایی که به روی خودروها بسته شده است، برای گذراندن اوقات فراغت خود روی آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گسترش ویروس کرونا و محدودیت تردد بین کشورها و حتی شهرها، اغلب مردم در روزهای تعطیل تابستانی از سفرهای خارجی محروم شده‌اند. برخی از این افراد از داشتن حیاط و حتی بالکنی کوچک در خانه‌های خود محروم هستند و چاره‌ای جز گذراندن اوقات فراغت در خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهر ندارند.

در این راستا، بسیاری از مقامات شهری در سراسر دنیا تلاش کرده‌اند دست به نوآوری بزنند و خیابان‌ها و فضاهای شهری را مطابق با نیاز این‌روزهای کرونایی متحول کنند. برخی از مقامات محلی، خیابان‌ها را به روی خودروها بسته و فضاهایی جذاب برای فعالیت‌های جسمی شهروندان ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که برخی دیگر تغییراتی چشمگیر در فضاهای سبز شهری به وجود آورده‌اند تا مردم بتوانند با حفظ سلامتی خود از طریق جدا سازی اجتماعی اوقات خود را به خوشی سپری کنند.

در این میان گروهی از معماران برجسته و خوش ذوق بلژیکی که از دیرباز در حال زیباسازی شهری بوده‌اند، به گونه‌ای متفاوت با سایر کشورهای جهان در بستن خیابان‌ها به روی خودروها دست به نوآوری زده‌اند.

آن‌ها نه تنها بسیاری از خیابان‌ها در سراسر شهرهای بلژیک را به پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های جسمی در تعطیلات تابستانی اختصاص داده‌اند، بلکه در حمایت از کاسبان محله‌ها دست به اقدامات جالبی زده‌اند.

معماران بلژیکی پکیج‌هایی را تهیه کرده‌اند که مردم برای رزرو آن‌ها باید ثبت نام کنند؛ کودکان می‌توانند به وسایل سرگرمی دسترسی داشته باشند، مردم در فضای سبز به ورزش و سایر فعالیت‌ها بپردازند، آشپزخانه‌های سیار که غذاهایی از سراسر دنیا سرو می‌کند، خیابان‌های تعطیل را در بر گرفته است و پکیج‌هایی برای مطالعه توسط فروشندگان کتاب محله بسترهای ایجاد اوقات خوش برای مردم را تکمیل کرده است.

اقدام طراحان بلژیکی تنها یک نمونه از هزاران ایده‌ای است که در واکنش به شیوع ویروس کرونا باعث نشاط شهروندان شده است و نگرانی از ابتلا به این بیماری را در آنان کاهش داده است. با این حال امید است ایده جالب بلژیکی‌ها باعث برانگیختن بسیاری از شهرنشینان به استفاده از مقصدهای گردشگری مناطق خود و حمایت از کاسبان در این روزهای بیکاری و تبدیل خیابان‌های بیشتر به مکان‌های پرشور برای مردم شود.

کد خبر 425620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.