تسهیلات ویژه برای رانندگان حمل بار و کالا در شهر

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: در صورت ثبت نام رانندگان ناوگان حمل بار و کالای بنزین سوز شهری در سامانه مرکزی و دریافت پروانه فعالیت، در فاز نخست با دریافت پروانه فعالیت سهمیه پایه به آنها تخصیص داده می‌شود و در فازهای بعدی سهمیه براساس پیمایش اختصاص می‌یابد.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تسهیلات ایجاد شده برای وانت بارهای درون شهری، اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالا از اواخر سال ۱۳۹۲ با بررسی‌های جامع کارشناسی توسط وزارت کشور برای ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن و مدیریت و نظارت در حوزه حمل و نقل بار و کالای درون شهری تأسیس شد و از سال ۹۳ به شناسایی و ساماندهی خودروهای بار درون شهری پرداخت و این فرایند از خودروهای دیزل آغاز شد.

وی افزود: تاکنون حدود هشت هزار خودروی دیزل فعال در حوزه جابجایی کار و کالای درون شهری تحت پوشش شرکت‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالا قرار گرفته و از سهمیه سوخت یارانه‌ای و مشوق‌های ترافیک شهری مانند استفاده از طرح زوج و فرد برخوردار شدند، همچنین سهمیه لاستیک با قیمت یارانه‌ای به آنها تعلق گرفته است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیگیری‌های مکرر برای برقراری بیمه رانندگان خودروهای دیزل انجام شده است، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم چنانچه رقمی که در بودجه سال ۹۹ برای بیمه رانندگان لحاظ شده تخصیص یابد تعدادی از رانندگان این ناوگان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: از آبان ماه سال گذشته با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، خودروهای بنزین سوز حمل و نقل بار و کالا ملزم به ثبت نام در سامانه مرکزی و دریافت پروانه فعالیت در فاز نخست از شهرداری‌ها شدند تا یک سهمیه پایه بنزین به آنها تخصیص داده شود.

طهماسبی ادامه داد: در صورت ثبت نام رانندگان ناوگان حمل بار و کالای بنزین سوز شهری در سامانه مرکزی در فاز نخست با دریافت پروانه فعالیت یک سهمیه پایه به آنها تخصیص داده می‌شود و در فازهای بعدی تخصیص سهمیه بر اساس پیمایش انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: رانندگان برای برخورداری از تخفیف‌های ویژه طرح ترافیک و تخصیص سوخت یارانه‌ای ملزم به مراجعه به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالا و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال هستند.

کد خبر 425601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام...هر کار که گفتید انجام دادم...کارت هوشمند خودرو کارت هوشمند راننده..پروانه فعالیت گرفتم و پروانه اشتغال هم ثبت نام کردم...اما ۱۵۰ لیتر که اول ماه شارژ شد کفاف نمیده و چند روز بنزین سه هزار تومن میزنم و با این کرایه ها اصلا جوابگو نیست...باور کنید درمانده شدم ...چرا کسی بفکر وانت دارانی که از راه بردن بار و کرایه کم ارتزاق میکنند نیست!!!!!!!!!!!!!!!!