دلیل سقوط زنجیره‌ای درختان اصفهان بر روی خودروها چیست؟

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پدیده شکسته شدن تنه درختان در تمامی شهرها اتفاق می‌افتد و بسته به نوع و سن درخت، ممکن است آسیب‌های درونی درختان باعث افتادن آن شود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تأیید سقوط درختان سطح شهر بر روی خودروها در نقاط مختلف شهر اصفهان، اظهار کرد: هرسال درختان سطح شهر اصفهان شماره‌گذاری می‌شوند و در سال جاری نیز این امر تکرار شده است که در این بین مواردی از سقوط درختان بر روی خودروهای سطح شهر اصفهان گزارش شده اما این موارد در مقایسه با سال‌های گذشته تعداد کمتری بوده است.

وی درباره علت سقوط این درختان افزود: پدیده شکسته شدن و افتادن درختان در تمامی شهرها اتفاق می‌افتد و بستگی به نوع و سن درخت دارد به عبارتی ممکن است یک درخت پس از ۳۰ سال از درون دچار آسیب شده و سقوط کند اما این حالت در سن ۹۰ سالگی برای یک درخت دیگر اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عمده این درخت‌ها ارزیابی می‌شوند اما ممکن است بخش کوچکی که دچار آسیب هم هستند در ارزیابی‌ها شناسایی نشده و آسیب‌های درونی آن‌ها موجب سقوط ناگهانی درخت شود، تصریح کرد: ممکن است مشاهده درخت از بیرون حاکی از سلامت آن باشد اما از درون دچار مشکل باشد که به تدریج منجر به افتادن آن شود.

وی ادامه داد: البته درخت‌هایی که دچار آسیب هستند توسط شهرداری شناسایی شده و اگر امیدی به طول عمر بیشتر آن‌ها نباشد قطع می‌شوند اما گاهی پیش‌بینی می‌شود که درخت عمر بیشتری داشته باشد بنابراین اولویت با حفظ آن خواهد بود که ممکن است آسیب‌های درونی آن زودتر از پیش‌بینی‌ها باعث شکسته شدن تنه درخت شود.

کد خبر 425579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.