پیروزی مقتدرانه شاگردان کیروش مقابل قهرمان کوپا آمریکا / ایران ۲-۰ شیلی + فیلم بازی

نوروز ۹۴ تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه به مصاف شیلی رفت و توانست رقیب قدرتمند آمریکای جنوبی خود را با ۲ گل شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از حذف دراماتیک در جام ملت‌های ۲۰۱۵ به دست عراق، چند ماه بعد در فیفا دی راهی اردوی اروپا شد تا ۲ دیدار مقابل بهترین تیم‌های جهان برگزار کند. ایستگاه اول شیلی، قهرمان همان سال کوپا آمریکا و گام بعدی، رقابت مقابل یاران زلاتان ابراهیم اوویچ در استکهلم بود.

تیم ملی در سانکت پولتن و در ۹۴ کیلومتری وین، پایتخت اتریش اردو زد و در حالی که در سوگ ۲ خبرنگار ورزشی در حادثه سقوط هواپیما بودند، با تیم ملی شیلی روبرو شد. یاران قرمز و آبی پوش کشور بلند و بالاترین نقشه‌ی جهان، پیش از بازی با ملی‌پوشان ایرانی بر بام آمریکای جنوبی ایستاده بودند. یاران کیروش اما با سبک بازی همیشگی و دفاع مستحکم، این حریفه را مغضوب خود کردند. ابتدا در نیمه اول جواد نکونام بود که روی کرنر ارسالی آندو تیموریان، دروازه کلادیو براوو را باز کرد؛ دروازبان وقت بارسلونا که چند شب پیش از رویارویی با ایران، در الکلاسیکو سنگربانی آبی و اناری‌های بارسلون را بر عهده داشت.

نیمه دوم باز تیم ایران عقب نشست و فرار به قلب دفاع شیلی، وحید امیری جوان تیر دوم را به قلب شیلی شلیک کرد تا این تیم با تمام ستارگان‌اش، مقابل تیم ملی ایران زانو بزند. با وجود درخشش بازیکنان تهاجمی تیم ایران، هرگز نمی‌توان از سیوهای استثنایی علیرضا حقیقی در آن دیدار گذشت.

بازی دوستانه - ۲۰۱۵

استادیوم: ان وی آرنا (NV Arena) وین، اتریش

تاریخ برگزاری: ۲۹ اردیبهشت ۹۴

ایران ۲-۰ شیلی

کد خبر 425577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.