کاهش چشم‌گیر درآمد تاکسیرانان قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از کاهش ۵۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در این شهر در پی شیوع کرونا و کم شدن سفرهای درون شهری در سه ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان با اشاره به کاهش قابل توجه فعالیت رانندگان تاکسی در سه ماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا و کم شدن رفت و آمد شهروندان، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا رانندگان در صندلی عقب تنها مجاز به سوار کردن دو مسافر هستند و حق افزایش قیمت هم ندارند که این امر موجب کاهش درآمد رانندگان شده است.

وی ادامه داد: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات زیادی شدند که دولت با عرضه بسته‌های حمایتی سعی در جبران این خسارت‌ها برآمده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین نیز اقداماتی حمایتی شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، وام قرض الحسنه بین یک تا سه میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در تعویق پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه کرده است.

عرشیان تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله این اقدامات می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان به مدت دو ماه به صورت رایگان و همچنین ارائه بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد است.

وی با اشاره به افزایش کرایه پیشنهادی در سال ۹۹ اظهار کرد: نرخ کرایه جدید به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده و تا مصوب نشدن آن از سوی مراجع قانونی، رانندگان حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: همچنان نرخ سال گذشته مبنای اخذ کرایه از مسافرین خواهد بود و به محض اعلام نرخ جدید اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

عرشیان تاکید کرد: هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 425554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.