آغاز سمپاشی درختان قزوین از روز چهارشنبه

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: عملیات سمپاشی درختان که قرار بود از شنبه گذشته آغاز شود به دلیل وجود سوسک‌های سیاه گندم، به چهارشنبه هفته جاری موکول شد.

به گزارش ایمنا، حمید رحمانی اظهار کرد: در روزهای گذشته و به دلیل مشاهده سوسک‌های سیاه گندم (کارابیده) که از زمره سوسک‌های شکارگر نیز محسوب می‌شود، انجام عملیات سمپاشی درختان سطح شهر قزوین به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه شته‌ها یکی از منابع تغذیه این نوع سوسک به شمار می‌روند، تاکید کرد: در نشست ستاد بحران فرمانداری قزوین تصمیم گرفته شد تا برای مبارزه بیولوژیکی از این سوسک برای دفع آفات درختان سطح شهر استفاده شود.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین اضافه کرد: از آنجایی که این نوع سوسک جزو حشرات غیر زیان‌ده بوده و ناقل هیچ نوع بیماری هم نیست از آن برای مبارزه بیولوژیکی به روش کنترل زراعی در مزارعی مانند گندم استفاده می‌شود.

رحمانی ادامه داد: این نوع حشره به هیچ عنوان آسیب‌پذیر نبوده و از آنجایی که هر جا نور باشد به سمت آن جذب می‌شود، شهروندان با خاموش کردن چراغ منازل خود و بستن در و پنجره‌های محل سکونتشان از ورود این نوع سوسک در امان خواهند بود.

وی اضافه کرد: در صورت مساعد بودن هوا و باد، از چهارشنبه هفته جاری و همزمان از شش نقطه شهر به مدت دو هفته از شب تا صبح عملیات سمپاشی درختان سطح معابر و پارک‌های قزوین از سوی شهرداری آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 425533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.