کرونا چگونه روان آمریکایی‌ها را نشانه گرفته است؟

گسترش ویروس کرونا به طور بسیار ناخوشایندی سلامت روانی بسیاری از مردم آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است و منجر به مشکلات سلامت، خانوادگی و مالی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داشتن روانی سالم برای اداره یک زندگی متعادل و موفق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع فردی که از سلامت روان برخوردار است برای پیشبرد اهداف خود انگیزه دارد و هدفمند به سمت موفقیت پیش می‌رود. گسترش بیماری کووید -۱۹ مشکلات زیادی را برای همه مردم جهان به وجود آورده است که در این بین، استرس و سلامت روان بیش از هر چیز دیگر مورد هدف این ویروس قرار گرفته است. این روزها نگرانی از رکود اقتصادی، یافتن درمان برای کووید -۱۹، سلامت عزیزان و وضعیت روانی افراد زندگی مردم سراسر جهان، به خصوص آمریکایی‌ها را به طور تاسف‌باری تحت تأثیر قرار داده است.

سلامت روان آمریکایی‌ها

تجربه حس سردرگمی، نگرانی، استرس، افسردگی و دیگر احساسات امری طبیعی است که تقریباً همه مردم در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند اما ادامه داشتن آن مشکلات عمده‌ای را برای انسان به وجود می‌آورد. بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم این کشور به اختلالات روانی مبتلا هستند و متأسفانه کودکان نیز از این مشکل مستثنی نیستند.

انجمن روانپزشکی آمریکا در ماه مارس ۲۰۲۰ یک نظرسنجی آنلاین ارائه و نظرات هزار و چهار نفر از آمریکایی‌ها را در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار داد. بیش از ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از تأثیرات زیاد کووید -۱۹ بر سلامت روانی خود خبر دادند و این در حالی است که ۵۹ درصد از افراد ادعا کردند ویروس کرونا به طور بسیار ناخوشایندی زندگی روزانه آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

حدود ۵۷ درصد از شرکت کنندگان نگران بودند که مبادا ویروس کرونا به طور جدی بر سرمایه‌های آن‌ها تأثیر بگذارد و ۶۸ درصد نیز از تأثیرات درازمدت بر اقتصاد ابراز نگرانی کرده بودند. بسیاری از شرکت کنندگان گفته بودند که با شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و برخی نیز از کاهش درآمدها در این روزها احساس ناراحتی کرده بودند. این در حالی است که اغلب افراد گفته بودند که از توانایی مالی کافی برای ماندن در خانه برخوردار نیستند و به هر طریقی که شده باید به کسب درآمد بپردازند که این کار نگرانی آن‌ها از ابتلاء شدن به ویروس کرونا و آلوده کردن عزیزانشان را افزایش می‌دهد.

مشکلات جدی سلامت روان در میان مردم آمریکا

افرادی که با مشکلات جدی سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است دارای سبک زندگی ناسالم باشند که احتمال آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، برخی از مردم آمریکا از تغذیه سالم، مسکن ثابت و یا دسترسی به مراقبت سلامت برخوردار نیستند که همه این عوامل آن‌ها را در مقابل کووید -۱۹ با تهدیدهای زیادی مواجه می‌کند.

کسانی که به مشکلات جدی سلامت روانی مبتلا هستند، ممکن است لازم باشد در یک جای امن بمانند یا اتاق کوچکی برای خواب داشته باشند. بیماری‌هایی مانند کووید -۱۹ ممکن است خیلی سریع به پناهگاه‌ها راه پیدا کند و تعداد افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان را افزایش دهد.

از سوی دیگر، شیوع یک بیماری فراگیر مانند کووید -۱۹ ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدیدی نظیر اختلال در ادامه روند درمان در افرادی شود که با مشکلات روانی جدی مواجه هستند. بسیاری از روانپزشکان از راه دور به درمان بیماران خود می‌پردازند برای همین بیماران باید به گوشی هوشمند، کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشته باشند تا بتوانند به طور تصویری با متخصصان خود ارتباط برقرار کنند.

با گسترش ویروس کرونا بسیاری از کلینیک‌های درمان بیماران روانی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و در نتیجه بیمارانی که از تکنولوژی برخوردار نیستند تنها از طریق مصرف قرص‌های قبلی روند درمان خود را ادامه می‌دهند.

این روزها بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا در نتیجه انتشار ویروس کرونا و انزوای شخصی حس ناراحتی و فقدان شدید را تجربه می‌کنند. اغلب جوانان از ادامه فعالیت‌های خود، به عنوان مثال در تحصیل، دوره آموزش رانندگی، کلاس‌های آموزش کامپیوتر و غیره محروم شده‌اند. بسیاری از آمریکایی‌ها از برگزاری مراسم‌هایی مانند ازدواج، تولد، فارغ‌التحصیلی و غیره منع شده‌اند و جوانان دیگر نمی‌توانند در مکان‌های عمومی گرد هم آیند.

گزارشات حاکی است که اختلالات روانی در میان مردم به طور چشمگیری در حال افزایش است و نگرانی دیگری، افزون بر انتشار ویروس کرونا، برای آمریکایی‌ها به وجود آورده است.

کد خبر 425522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.