تولید پسماند در اراک ۳۰ درصد افزایش یافت

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: تولید پسماند یک ماه اخیر در این کلانشهر نسبت به فروردین‌ماه سال جاری تا حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا قناتی در این باره اظهار کرد: میزان تولید پسماند در این ایام به ۲۸۵ تا ۲۹۰ تن در روز رسیده و بیشتر افزایش پسماند به دلیل استفاده بیشتر مردم از میوه و صیفی‌جات از جمله هندوانه در ماه رمضان است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ماه مبارک رمضان، میزان تولید پسماند در کلانشهر اراک به وضعیت فروردین‌ماه امسال برسد و کاهش یابد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد تولید پسماند این شهر در فروردین‌ماه امسال به دلیل ماندن مردم در خانه و شرایط کرونایی افزایش یابد اما در این ماه با رفتارهای آگاهانه شهروندان نه تنها افزایش پسماند رخ نداد، بلکه میزان دور ریختی‌ها نسبت به‌مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش داشت و در فروردین ماه امسال ۲۶۰ تن پسماند در کلانشهر اراک تولید شد.

قناتی گفت: خودروهای حمل پسماند شهری پس از هر بار تخلیه و حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در نقاط مختلف اراک؛ همچنان برای کاهش شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

وی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری در امر جمع‌آوری پسماند شهری و ضدعفونی و گندزدایی کلانشهر اراک فعالیت دارند و تاکنون موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در این قشر و خانواده‌های آنان گزارش نشده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: با شیوع کوید ۱۹ برای تمامی پاکبانان و نیروهای خدمات شهری ماسک و دستکش تأمین شده و آموزش‌های لازم نیز برای مقابله با این بیماری به‌صورت مستمر به آنان ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 425516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.