بازسازی پل‌های آسیب‌دیده خرم‌آباد تا ۲ ماه آینده

شهردار خرم‌آباد گفت: پل‌های "بهداری"، "اناری" و "کمالوند" خرم‌آباد که در اثر سیل سال گذشته تخریب شده بودند تا دو ماه آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایمنا، محمد شریفی مقدم اظهار کرد: شهرداری خرم‌آباد در کمترین زمان ممکن و انجام عملیات جهادی اقدام به پاکسازی و نظافت شهر، برآورد خسارات ناشی از سیل و ارسال آن به دستگاه‌های ذیربط کرد تا اینکه با پیگیری استانداری لرستان مبلغ ۸۲ میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به شهرداری خرم آباد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: شهرداری این مبلغ را در قالب ۲۳ پروژه از جمله، احداث پل‌های کمالوند، اناری و بهداری، آسفالت معابر، پاکسازی و لایه روبی زیر پل حاج عمران، ترمیم دیواره‌های تخریب شده ساحلی رودخانه خرم رود و کرگانه و دفع آب‌های سطحی و اجرای راست گرد و چپ‌گرد پل ۹ دی کرده است.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: همچنین دو میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی از محل اعتبارات سیل خریداری و تحویل این سازمان شد.

شریفی‌مقدم افزود: خوشبختانه در سیل مجدد پایان سال ۹۸، به دلیل فعالیت‌های انجام شده مانند لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی زیر پل حاج عمران و اجرای دیواره‌های ساحلی شاهد هیچ گونه خسارتی در شهر نبودیم.

وی گفت: ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان جهت اجرای پل‌های کناری پل ماسور به شهرداری خرم آباد اختصاص داده شد و متعاقباً پس از انجام مناقصه پروژه‌ای مذکور به پیمانکار واگذار و هم اکنون در حال انجام است که تا پایان شهریورماه افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: توسعه فضای سبز، ساماندهی سراب شهوا، احداث ساختمان شهرداری منطقه ۲، زیرسازی و جدول گذاری، آسفالت و لکه گیری معابر و مناسب سازی پیاده روها، خرید مبلمان شهری، تملک املاک در مسیر تعریض در دستور کار است.

شریفی‌مقدم گفت: شهرداری خرم‌آباد با وجود ۱۴۰ میلیارد تومان قرارداد عمرانی چیزی معادل ۱۸ برابر اعتبارات هفت سال گذشته پروژه عمرانی در دست اجرا دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 425499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.