عضویت اصفهان در شبکه بین المللی شهرهای هوشمند

شهردار اصفهان گفت: اصفهان در ۹ شبکه بین‌المللی از جمله شبکه شهرهای هوشمند پایدار و شبکه شهرهای خلاق عضو است و توانستیم در مجامع بین‌المللی این جهان‌ شهر را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- دوشنبه پنجم خردادماه ۹۹- در برنامه تلویزیونی «زنده رود» ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و با اشاره به فعالیت‌های سه ماهه شهرداری برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: شهرداری از ابتدای اسفندماه سال گذشته با ویروس ناشناخته‌ای مواجه شد که تمام مسائل و فعالیت شهر را تحت تأثیر قرار داد و شرایط سختی ایجاد کرد.

وی افزود: شهرداری با تدبیر و برنامه ریزی، اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا انجام داد و اجازه نداد کیفیت خدمات کاهش پیدا کند به طوری که خوشبختانه در حال حاضر شرایط شهر مناسب و فضای خوبی حاکم است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای مقابله با کرونا مشاغل جدیدی در شهرداری تعریف شد، تصریح کرد: شهرداری از همان زمان تمام فضاهای شهری را تحت کنترل قرار داد تا با ضدعفونی کردن آنها این ویروس را مهار کند.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن تمام ایستگاه‌های اتوبوس و نقاطی که در آن حمل و نقل عمومی توقف داشت، از دیگر اقدامات شهرداری برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

حفظ سلامتی شهروندان در اولویت فعالیت‌های شهرداری

نوروزی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامتی شهروندان برای شهرداری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامتی شهروندان، اقداماتی که به لحاظ مالی نیز برای شهرداری ضرر داشت انجام داد و مردم نیز در نظر سنجی ها از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری ابراز رضایت‌مندی کردند.

وی ادامه داد: مترو به عنوان یک ابزار مناسب برای حمل و نقل عمومی شهر روزانه تعداد زیادی از شهروندان را جا به جا می‌کرد، اما به محض اعلام خطر شیوع در آن، مترو تعطیل شد و در نظرسنجی انجام شده ۷۳ درصد شهروندان از این اقدام شهرداری ابراز رضایت کردند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا مراکز فرهنگی و تفریحی همچنین مساجد شهر با تصویب ستاد کرونا تعطیل شد، گفت: در نظر سنجی های انجام شده ۹۱ درصد مردم از اینکه این مکان‌ها برای رفع خطر تعطیل شده، راضی بودند همچنین ۶۵ درصد شهروندان از فعالیت‌های شهرداری در حوزه آموزش، اطلاع رسانی و اینکه آنها را در جریان امور قرار دادند، رضایتمندی خود را اعلام کردند.

وی افزود: انجام این اقدامات حاصل تلاش بی‌وقفه و بی‌دریغ کارکنان شهرداری برای حفظ سلامتی مردم بود.

نوروزی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در بین شهروندان ساکن در مناطق کمتر برخوردار شهر توسط شهرداری توزیع شده است، گفت: بسیاری از شهروندان از اقدامات انجام شده شهرداری راضی بودند چرا که تصمیمات منطقی گرفته شد.

تحقق شعار «محور فرهنگی چهارباغ»

وی با اشاره به بازدید شب گذشته مدیران شهری از چهارباغ، تصریح کرد: در چهارباغ فضایی ایجاد شده که رضایت شهروندان و مسافران را به همراه داشته و رضایتمندی آنها باعث ایجاد انگیزه و بسترساز تحقق شعار «محور فرهنگی چهارباغ» شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به تعامل شهرداری با زیرمجموعه‌های خود برای مقابله با کرونا، افزود: تعامل با تمام حوزه‌های شهری، مناطق و زیرمجموعه‌های شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا بسیار خوب بود و قطعاً اگر تعامل و همکاری و نقش مؤثر پاکبانان و فعالیت کارگران فضای سبز نبود، شاهد بهبود وضعیت نبودیم، البته هنوز باید مراقبت‌های لازم را انجام داد و از تجمعات خودداری و مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به «شبکه شهرهای هوشمند پایدار» پیوسته است، گفت: شبکه شهرهای هوشمند پایدار که مرکز آن در کره واقع شده، نهمین شبکه جهانی است که در راستای سیاست هوشمندسازی شهر به آن پیوستیم و بیانگر دیپلماسی قوی شهرداری اصفهان است.

نوروزی گفت: در راستای شهر هوشمند، در هفته‌های گذشته در خصوص خدمات الکترونیکی که شهروندان می‌توانند به ویژه در زمینه شهرسازی الکترونیک استفاده کنند، اطلاع رسانی لازم انجام و شرایطی مهیا شده که افراد می‌توانند با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir به خدمات دسترسی پیدا کنند.

استفاده از ۳۴ خدمت شهرسازی با یک کلیک

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک در این سایت ارائه می‌شود که به زودی این خدمات به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از جمله خدمات قابل ارائه در سایت my.isfahan.ir را استعلامات بانک، دبیرخانه، محاسبه عوارض نوسازی و کسب و پیشه، نقشه‌های شهر، پرونده‌های شهرسازی، پروانه ساختمانی، امور مربوط به مهندسان طراح و ناظر عنوان کرد و گفت: این سایت مرتب در حال به روز رسانی خدمات است تا شهر با چند کلیک در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال شهرداری الکترونیک بوده و امروز به سمت شهر الکترونیک و هوشمند حرکت می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: دیگر شاهد تجمع شهروندان در شهرداری نباشیم و مردم با استفاده از اینترنت و از منزل امور مربوط به شهرداری را انجام دهند.

نوروزی اظهار کرد: بی‌شک ارزش اقدام برای راه اندازی سایت جهت ارائه خدمات الکترونیکی، کمتر از احداث پل‌های بزرگ شهر، حلقه بزرگ ترافیکی و مترو کمتر نیست زیرا آرامش، آسایش و رضایت شهروندان را به همراه دارد و دست‌های ناپاکی که ممکن است در مسیر رفت و آمدها به اعتبار شهرداری آسیب بزند را قطع می‌کند.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی انجام شده سه درصد مردم به صورت غیر حضوری نیازهای خود را برطرف کرده و البته همه راضی بودند، گفت: مردم باید بیشتر برای استفاده از خدمات الکترونیکی راهنمایی شوند تا از این امکانات استفاده و امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند تا شاهد تحقق شهر هوشمند باشیم.

شهردار اصفهان گفت: خوشبختانه اصفهان در ۹ شبکه بین‌المللی از جمله شبکه شهرهای خلاق عضو است و امروز توانستیم در مجامع بین المللی این جهان‌شهر را معرفی کنیم.

کد خبر 425455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژگان IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    ممنون از زحمات آقای شهرداراگر از تجمع مردم در جاهای تفریحی اصفهان جلوگیری شود و همینطور از ورود مسافرین به این شهر خودداری کنند کمال تشکررا داریم