موفقیت چشمگیر در تولید داروی آنتی‌بادی برای درمان کرونا

هنری چیرمن مدیرعامل Sorrento وعده داده است تا با تمام وقت و توان مراحل علمی و قانونی را برای تولید انبوه دارو طی کرده و آن را هرچه زودتر به بازار مصرف و مردم در جهان برساند، این شرکت وعده داده است که در صورت اخذ مجوزهای لازم همانند FDA aporoval بتواند تا یک میلیون عدد از این دارو در ماه تولید کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و کارگروه تازه‌های پژوهشی کرونا معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس یک خبر موثق که در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۰ انتشار یافت، یک داروی آنتی‌بادی علیه SARS-CoV-2 با قدرت مهار ۱۰۰ درصد ویروس در شرایط آزمایشگاهی و دوز پایین آنتی‌بادی ساخته شده است.

این دارو که STI-1499 نام دارد توسط شرکت سورنتو تراپوتیک در سن دیاگو آمریکا تولید شده و یک آنتی‌بادی کوکتل می‌باشد که مثل سپر دفاعی عمل می‌کند.

نکته مهم در این دارو کوکتل بودن آن است یعنی اگر ویروس جهش ژنتیکی یابد و نسبت به یکی از آنتی‌بادی‌ها مقاوم شود، همچنان سایر آنتی‌بادی‌های موجود در دارو می‌توانند ویروس را مهار کنند.

شرکت سورنتو در این تحقیق میلیاردها آنتی‌بادی موجود در بانک G-MAB خود را که شامل Fully Human Antibody Library می‌باشد را مورد بررسی قرار داده و صدها آنتی‌بادی با استعداد باند شدن به S1 subunit پروتئین Spike ویروس را شناسایی نموده است.

در این بین حدود یک دوجین از این طیف وسیع آنتی‌بادی‌ها قطعاً توانایی آن را دارند تا تعامل بین پروتئین Spike ویروس و رسپتور ACE2 را بطور کامل، قطع و بلاک کنند، این توانایی در شرایط آزمایشگاهی توانست از تکثیر ویروس بطور چشمگیر و مؤثر پیشگیری نماید.

از بین این یک دوجین آنتی‌بادی یکی از آن‌ها بنام STI-1499 از قدرت فوق‌العاده‌ای برای بلاک عفونت SARS-CoV-2 در سلول‌های سالم حتی با دوز پایین برخوردار بوده است.
شرکت سورنتو نام داروی خود را COVI-SHIELD گذاشته که هم بصورت کوکتل تولید خواهد شد و هم بصورت تک آنتی‌بادی حاوی STI-1499 بنام COVI-GUARD که از هزینه کمتری برخوردار خواهد بود.

این شرکت وعده داده است که در صورت اخذ مجوزات لازم همانند FDA aporoval بتواند تا یک میلیون عدد از این دارو در ماه تولید کند.

هنری چیرمن مدیرعامل Sorrento وعده داده است تا با تمام وقت و توان مراحل علمی و قانونی لازم را برای تولید انبوه دارو طی کرده و آن را هرچه زودتر به بازار مصرف و مردم در جهان برساند.‌

کد خبر 425408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.