۸ بیمارستان برکت در خدمت بیماران کرونایی

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، بیمارستان‌های این بنیاد با ظرفیت هزار تخت‌خواب پذیرای بیماران کرونایی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از بنیاد برکت، امیرحسین مدنی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۸ بیمارستان بنیاد برکت با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت‌خواب در حال بستری کردن و خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: بنیاد برکت در سال‌های گذشته ۸ بیمارستان با حدود ظرفیت ۱۰۰۰ تخت‌خواب ساخته است که همه این بیمارستان‌ها در خدمت فرآیند درمان بیماران کرونایی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، تصریح کرد: بنیاد برکت با توجه به حساسیت‌ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، در زمینه کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری فعال است.

وی با اشاره به اقدامات این بنیاد در حوزه ساخت بیمارستان در سراسر کشور اظهار داشت: بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز ۸ بیمارستان با مجموع ۱۰۰۰ تخت‌خواب را در مناطق محروم کشور احداث و تکمیل کرده است.

مدنی ادامه داد: بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی برکت امام خمینی شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۹۰ تخت‌خوابی برکت شهید ستاری شهرستان قرچک در استان تهران و بیمارستان ۱۴۱ تخت‌خوابی برکت حضرت رسول شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی از جمله این بیمارستان‌ها به‌شمار می‌روند.

مدنی تکمیل و توسعه بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی برکت امام خمینی شهرستان دره گز استان خراسان رضوی، بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابی معتمدی شهرستان گرمسار واقع در استان سمنان و بیمارستان ۹۰ تخت‌خوابی رازی شهرستان بانه در استان کردستان را از دیگر بیمارستان‌های احداث شده توسط بنیاد برکت برشمرد.

وی تصریح کرد: بنیاد در احداث و تکمیل بیمارستان‌های ۹۶ تخت‌خوابی برکت فاطمه الزهرا شهرستان مینودشت در استان گلستان و ۸۵ تخت‌خوابی آیت الله بهاری شهرستان بهار استان همدان نیز فعال بوده است.

مدنی با تاکید بر اینکه هر ۸ بیمارستان برکت پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند، خاطرنشان کرد: همچنین دو بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی شهرستان دزفول و ۱۲۰ تخت‌خوابی شهرستان نی‌ریز نیز مراحل پایانی اجرا را پشت سر می‌گذارند که پیش بینی می‌شود در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد تاکنون ۱۵۰ مرکز جامع سلامت و کلینیک درمانی در کشور راه‌اندازی کرده است که این مراکز در دورافتاده‌ترین نقاط محروم مشغول خدمت‌رسانی در شبکه بهداشت و درمان کشور هستند.

وی تاکید کرد: طبق توافق با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد این مراکز جامع سلامت به زودی به بیش از ۲۳۰ مرکز خواهد رسید.

کد خبر 425374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.