تقاطع غیرهمسطح آذربایجان ارومیه تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح ارومیه، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از این پروژه باقی می‌ماند که با آزادسازی‌های انجام شده تا پایان سال جاری قسمت باقی مانده نیز افتتاح خواهد شد.

رسول اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آذربایجان در شهر ارومیه، اظهار کرد: کمربند میانی شهر ارومیه حدود ۲۴ کیلومتر طول داشته و متشکل از ۱۵ تقاطع است که ۱۰ تقاطع آن از سال ۹۱ تا پیش از بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان احداث شده بود.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح آذربایجان آخرین، طولانی‌ترین و مسطح‌ترین تقاطع در میان این ۱۵ تقاطع غیرهمسطح بوده و حجم آن به اندازه تمام ۱۰ تقاطع غیرهمسطحی است که در این چند سال ساخته شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: فاز اول پروژه یعنی مسیر یک‌طرفه ورودی شهر ارومیه از سمت مهاباد در هفته بسیج سال ۹۶ و فاز دوم آن روز گذشته بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از خیابان والفجر به سمت جاده مهاباد، به بهره‌برداری رسید و فاز سوم نیز اکنون در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم پروژه که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی مانده از این تقاطع غیرهمسطح را شامل می‌شود نیز با آزادسازی‌هایی که انجام شده تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

اصغرزاده اضافه کرد: قرارداد اولیه برای تمام پروژه آذربایجان در سال ۹۱ حدود ۱۰۷ میلیارد تومان منعقد شد که با عملیات مورد نیاز برای جابجایی تأسیسات، آزادسازی‌ها و سایر موارد، پیش‌بینی می‌شود احداث این تقاطع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از کمربند میانی، مردم ارومیه می‌توانند بدون توقف و با سرعت مطمئنه از شرق به غرب، از شمال به جنوب و از نواحی خارجی شهر به نواحی مرکزی شهر و بالعکس دسترسی داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه کاهش مصرف سوخت، تسهیل در دسترسی‌ها و کاهش ترافیک شهری را از مزیت‌های این پروژه دانست و تصریح کرد: با افزایش خودرو و جمعیت و گسترش طول و عرضی سطح شهر، اگر کمربند میانی اکنون در ارومیه نبود قطعاً گره‌های ترافیکی تبدیل به یک معضل اساسی می‌شد درحالی که برمبنای آمار، ۳۵ تا ۴۰ درصد ترافیک شهر با احداث این کمربند کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: فاز اول کمربند دوم شهر ارومیه به طول ۴۲ کیلومتر نیز در دست احداث بوده و امید است با همت مدیریت شهری در دوره‌های بعدی برای ادامه روند احداث آن، شاهد بهره‌مندی شهروندان از این پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 425373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.