کشتارگاه هم به اکران آنلاین تن داد

"کشتارگاه" پنجمین فیلم عباس امینی است که بازیگرانی چون باران کوثری، حسن پورشیرازی و مانی حقیقی در آن ایفا نقش می‌کنند؛ با توجه به تداوم تعطیلی سینماها و شلوغی صف‌های اکران تهیه کنندگان این فیلم نیز پس از "خروج"، "تومان"و "طلا" تصمیم به اکران آنلاین گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم کشتارگاه از هفتم خرداد ماه به صورت آنلاین اکران می‌شود. عباس امینی، کارگردان این فیلم با اعلام این خبر گفت: پس از هماهنگی‌هایی که انجام شد قرار بر این است که در پایان هفته اول خرداد ماه، فیلم کشتارگاه در سامانه وی او دی فیلیمو برای مخاطبان سینما اکران آنلاین شود.

این کارگردان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامی برای جلوگیری از کپی غیرمجاز فیلم انجام شده و یا اینکه با پذیرفتن شرایط راضی به اکران آنلاین شده‌اند؟ گفت: به هر حال می‌دانیم برای سه فیلم قبلی هم که به این شیوه اکران شدند این اتفاق افتاده، اما آرزو می‌کنیم میان مردم فرهنگ سازی شود تا فقط به تماشای نسخه قانونی فیلم‌ها بنشینند. ما پیش از این هم وقتی فیلم‌ها در سینما اکران می‌شد، معضل قاچاق روی دی وی دی را داشتیم، ولی در همان زمان هم آدم‌هایی که اهل فرهنگ و سینما هستند، به این روش فیلم‌ها را تماشا نمی‌کردند.

امینی همچنین تاکید کرد که دیدن کشتارگاه در این روزهای ایران خیلی مهم است، چون حرف مردم را می‌زند و از زاویه نگاه آنها مشکلات جامعه را دیده است.

کشتارگاه را بیشتر بشناسید

کشتارگاه چهارمین فیلم بلند سینمایی عباس امینی پس از والدرما، هندی و هرمز و من اینجا هستم است که بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش و حسین فرخ زاده جلوی دوربین رفته است. مانی حقیقی، امیرحسین فتحی، باران کوثری، حسن پورشیرازی و حامد علیپور نقش‌های اصلی این فیلم را بر عهده دارند. کشتارگاه، درامی اجتماعی است که به مساله قاچاق گوشت و ارز می‌پردازد، برای همین هم تماشای آن در این روزها خالی از لطف نیست.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است. او به خاطر پدرش، شریک یک جنایت هولناک می‌شود. " رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت میگن چیتا؟ امیر: چی؟ رفیق: چیتا… یوزپلنگ "

این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در بخش نگاه نو به نمایش در آمد.

هندی و هرمز، مطرح‌ترین ساخته‌های عباس امینی هستند که توانست جوایز متعددی را در جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی از آن خود کند. از جمله مهمترین این جوایزمی توان به جایزه پانزدهمین جشنواره فیلم ترانساهارین که در شهر زاکوره مراکش برگزار می‌شود اشاره کرد.

حاشیه‌های کشتارگاه در جشنواره فیلم فجر

با اینکه کشتارگاه چهارمین ساخته سینمایی عباس امینی است اما این فیلم در بخش نگاه نو جشنواره (مسابقه فیلم‌های اول و دوم) به نمایش در آمد. امینی در این باره، در جلسه مطبوعاتی فیلمش در جشنواره گفت: در آئین نامه جشنواره فجر نوشته شده بود فیلمسازی که فیلم‌های قبلی اش، چه در جشنواره‌های خارجی و چه داخلی به عنوان داستانی سینمایی بلند مطرح شده باشد، فیلم اولی نیست. اما این یک آئین نامه است، در عین حال وقتی وزارت ارشاد می‌خواهد پروانه نمایش بدهد می‌گوید شما اولین بار است که پروانه سینمایی می‌گیری. بنابراین باید یک مشاور کارگردان هم داشته باشیم که به او پول بدهیم و در نهایت باز هم به ما بگویند که در جشنواره، در بخش فیلم اولی‌ها حضور دارید!

در این جلسه همچنین بیشتر سوالات و انتقادها به حضور امیرحسین فتحی، بدون سابقه بازیگری در سینما، به عنوان نقش اول کشتارگاه بود که در جواب، باران کوثری به دفاع از توانایی‌های همبازی اش پرداخت.

امینی که یکی از سانس‌های نمایش فیلمش به دلیل پخش دربی فوتبال کنسل شد به این تصمیم معترض شد و گفت: فکر می‌کنم اولین کشوری باشیم که حین جشنواره فوتبال پخش می‌شود!

باران کوثری نیز که در نمایش هیچکدام از فیلم‌های جشنواره حاضر نشده بود، در این جلسه به خبرنگاران گفت: من هنوز فیلم‌هایم را روی پرده ندیده‌ام و پیش از جشنواره آنها را دیدم تا در جشنواره این اتفاق نیفتد. زیرا دل و دماغ آن را نداشتم و دلیل آن هم کاملاً شخصی است.

وی افزود: من تا پای جان، پای فیلم‌هایی که بازی کردم می‌ایستم و دلیلی نمی‌بینم سنگر آن را در مقابل فیلم‌هایی که با ایدئولوژی‌های مختلف و امکانات و سرمایه بسیار تولید شدند، خالی کنم. عباس امینی و سهیل بیرقی با کمترین امکانات توانستند فیلم‌های خوبی تولید کنند و شریف هستند. می‌دانستم و این جلسه تنها موقعیتی است که دوست دارم در آن حضور داشته باشم.

کد خبر 425349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.