گوگل مپس به کمک معلولان می‌آید

گوگل مپس به قابلیتی جدید مجهز شده است که با اتکا بر آن، می‌تواند مکان‌هایی را مشخص کند که امکان دسترسی به آن‌ها ازطریق صندلی چرخ‌دار وجود دارد.

به گزارش ایمنا، از دو روز پیش، گوگل مپس به قابلیتی جدید با عنوان "Accessible Places" مجهز شده است که اگر فعال شود، اطلاعات مربوط به مکان‌هایی را که می‌توان ازطریق صندلی چرخ‌دار به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، به شکلی برجسته نشان می‌دهد.

گوگل قابلیت یادشده را برای نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن مپس دردسترس قرار داده است. بر اساس بیانیه گوگل، برای دستیابی به داده‌های مربوط به مکان‌هایی که امکان دسترسی به آن‌ها با صندلی چرخ‌دار وجود دارد، باید اپلیکیشن گوگل مپس را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید.

پس از دریافت نسخه جدید، وارد منو تنظیمات و سپس بخش Accessibility شوید و گزینه Accessible Places را فعال کنید تا فهرست‌ مکان‌های یادشده روی نقشه به نمایش درآیند. براساس اعلام گوگل، قابلیت Accessible Places روی نسخه‌ اندروید و iOS گوگل مپس در دسترس است.

گوگل همچنین این امکان را به کاربران iOS و اندروید می‌دهد که در روند واردکردن اطلاعات مکان‌های قابل‌دسترس با صندلی چرخ‌دار به سرویس مپس ساده‌تر مشارکت کنند؛ گوگل فایل راهنمای ویژه‌ای منتشر کرده است که به کاربران کمک می‌کند.

شرکت گوگل از سال ۲۰۱۶ تلاش کرده است سرویس مپس را برای کسانی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند، کاربردی‌تر کند. برای مثال در سال ۲۰۱۸، گوگل مپس میزبان قابلیتی شد که کاربران با استفاده از آن می‌توانستند مسیرهای حمل‌ونقلی را شناسایی کنند که امکان دسترسی به آن‌ها با صندلی چرخ‌دار وجود دارد.

مشخص‌کردن این نوع مکان‌ها در سرویس مپس می‌تواند نه تنها مزیت‌های مختلفی برای افراد معلول، بلکه والدینی به‌دنبال داشته باشد که کودک خردسال دارند و از کالسکه استفاده می‌کنند. گوگل قابلیت Accessible Places را برای کاربران ساکن آمریکا، استرالیا، ژاپن و بریتانیا دردسترس قرار داده است و آن را به زودی برای چند کشور دیگر نیز منتشر می‌کند.

منبع: زومیت

کد خبر 425339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.