آیا دبی شادترین شهر جهان می‌شود؟

برنامه شادی از طریق یک چهارچوب تکراری برای کشف، تغییر، آموزش و سنجش نشاط مردم، شادی آن‌ها را ارزیابی می‌کند و تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی شهر دبی در امارات متحده عربی در راستای ایجاد شهری هوشمند در نظر دارند شادی شهروندان را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف خود به طور جدی مورد توجه قرار دهند. این افراد برنامه شادی را به عنوان چهارچوبی برای رسیدن به هدف مورد نظر خود انتخاب کرده‌اند و قصد دارند از طریق دسترسی به تکنولوژی نوین و شبکه مشارکت گسترده برای ایجاد یک رویکرد یکپارچه با استفاده از بهترین ابزارها بهره برند.

در این راستا، محمد ابن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی، کارکنان دولت را از نقش کلیدی خود در ارائه خدمات در سطح جهانی به مردم کشور با هدف فراهم آوردن زمینه‌های شادی آن‌ها آگاه کرد. او با این کار، "شادی مردم" را به عنوان یک هدف سیاسی ملی معرفی کرد و از همه مقامات ارشد خواست به طور جدی رسیدن به این هدف را دنبال کنند.

طبق آمار ارائه شده از سوی گزارش جهانی شادی در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ امارات متحده عربی جایگاه بیستم شادترین کشور جهان را به خود اختصاص داد که البته گزارشات حاکی است از سال ۲۰۰۵ به بعد نرخ رضایت شهروندان به میزان ۵. ۲ درصد افزایش یافته است. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود ترکیبی از بهبود کیفیت مدیریت شهری و افزایش نشاط شهروندی، دبی را به زودی به یکی از شادترین شهرهای دنیا تبدیل کند. جالب است بدانید که مقامات رسمی دبی تنها به شادی مردم خود اکتفا نکرده‌اند، آن‌ها در نظر دارند استراتژی‌های خود در این خصوص را به گونه‌ای اجرا کنند تا مانند الگویی برای خواهر خوانده‌های خود عمل کنند.

این روزها، مقامات ارشد دبی و برنامه‌ریزان شهری بر اساس دانش شهری با فرضیاتی در مورد اینکه چه عواملی بر شادی مردم در شهر تأثیر می‌گذارد، عمل می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند مفهومی واحد از شادی را که شالوده‌ای فرهنگی دارد و بر درک نیازهای مردم دبی استوار است، ارائه دهند. این تعریف می‌تواند به عنوان دستورالعملی برای فعالیت‌های استراتژیک جهت رسیدن به هدف افزایش نشاط شهروندی در دبی عمل کند. بدون درک واحد از عواملی که منجر به شادی در یک شهر می‌شود، نه بخش‌های خصوصی و نه عمومی قادر به اعمال اقداماتی برای افزایش نشاط شهروندان خواهند بود.

کد خبر 425290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.