تشکیل گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری در محلات گرگان

شهردار گرگان از آغاز طرح تشکیل گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات توسط شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور و بخصوص استان گلستان با حوادث و مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی زیادی از قبیل زلزله، سیل و طوفان رو به رو است، باید آمادگی همه جانبه مردم و مسئولان برای مقابله با حوادث وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمان وقوع بحران‌ها، خدمت‌رسانی سریع و به موقع جز مهمترین مسائلی است که به طور قطع در لحظات نخست وقوع بحران، مشارکت مردمی نقش مؤثر و حیاتی است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: طبیعی است که در دقایق نخست وقوع بحران نزدیک‌ترین افرادی که می‌توانند در محل حاضر بوده و با آشنایی کامل نسبت به موارد مدیریت بحران، امدادرسانی و حتی اطلاع‌رسانی درست به دستگاه‌های امدادی را اجرایی کنند، مردم هستند.

دادبود با بیان اینکه حتی در مسائل پیشگیرانه، نقش مردم بسیار پررنگ و تأثیرگذار است، گفت: در همین راستا ایجاد تشکل‌های کوچک، کارآمد و دانش محور در سطح محلات یکی از ضروریات در شهرها به شمار می‌آید که شهرداری گرگان این طرح را با جدیت در دستور کار خود قرار داد.

وی یادآور شد: هدف نهایی از اجرای این طرح تقویت ظرفیت ساکنان محلات در زمینه آمادگی، واکنش سریع و بازسازی پس از حوادث به منظور کاهش مخاطرات از طریق توانمند سازی شهروندان در محلات است.

شهردار گرگان اضافه کرد: جلسات کارشناسی و تخصصی طرح در حال انجام است و به زودی نتیجه آن با بهره‌گیری از توان دیگر دستگاه‌های همکار همچون فرمانداری، اداره‌کل مدیریت بحران استانداری، اورژانس و شهرداری منتشر می‌شود.

کد خبر 425285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.