سیاری: تجارب و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر ارائه دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان، گفت: انتظار ما این است که نیروها و یگان‌های آجا این تجارب را به نسل جوان منتقل کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، نشست تخصصی ستاد برگزاری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس امروز شنبه با حضور دریادار حبیب الله سیاری و تعدادی از معاونین آجا در ستاد ارتش انجام و برنامه‌های این ستاد رسماً آغاز شد.

وی در این نشست که فرماندهان یگان‌های آجا در مناطق و یگان‌های ارتش از سراسر کشور نیز به‌شکل ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند؛ با بیان اینکه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آجا با شعار محوری "ما قوی هستیم" از روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر آغاز می‌شود، افزود: الحمدلله و همانگونه که همه مستحضرید ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی سایر نیروهای مسلح از امتحان مبارزه با بیماری کرونا که ظرف چند ماه گذشته کشور را درگیر کرده بود با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و نیروهایی که پای کار آمدند؛ سرافراز بیرون آمد و بار دیگر فدایی ملت بودن را به منصه ظهور رساند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده امروز پادگان‌ها و مراکز نظامی ما در بهترین و سالم‌ترین وضعیت باشند و کارکنان و خانواده‌های ما و سربازان اطمینان دارند که سالم‌ترین محیط، پادگان‌ها هستند و این وضعیت باید تا رفع این بیماری ادامه یابد.

سیاری در ادامه گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز است و ما درود می‌فرستیم به روح شهدا و امام شهدا و عرض سلام داریم خدمت همه پیشکسوتان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس. عملیات بیت‌المقدس ویژگی‌های خاصی را برای ما به ارمغان آورده است به نحوی که شرکت کنندگان در عملیات بیت‌المقدس شامل ارتش، سپاه بسیج مردمی و جهاد سازندگی در این عملیات تمام توان و نیروهای خود را پای کار آورده بودند.

وی در ادامه به ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: فاصله بین دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس تنها یک ماه بود در حالی که برای آماده شدن در این عملیات بزرگ نیاز به زمان بیشتری وجود داشت اما نیروهای مسلح ما در کمتر از یک ماه بعد از عملیات فتح‌المین، عملیات بزرگ دیگری به نام بیت‌المقدس را رقم زدند. وسعت منطقه عملیات در این عملیات ۱۰ برابر عملیات طریق‌القدس و دو برابر عملیات فتح‌المبین یعنی ۶۰۰۰ کیلومتر بود. مداومت عملیات نیز در عملیات بیت‌المقدس بسیار چشمگیر بود به نحوی که عملیات آفندی ۲۶ روزه کار بسیار بزرگی بود که در عملیات بیت‌المقدس انجام شد. تأمین نیرو، سلاح، شناسایی، کنترل دشمن و غیره در طول ۲۶ روز کاری بسیار عظیم بود. عملیات عبور از رودخانه نیز بسیار مهم و پیچیده بود که در عملیات بیت‌المقدس انجام شد و پنج لشکر در طول شب از رودخانه عیور کردند و به لطف خدا و همت رزمندگان این کارها انجام شد و تعجب جهانیان را برانگیخت.

معاون هماهنگ کننده ارتش توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع) و تکیه بر نیروهای رزمنده را نیز در این عملیات بسیار مهم و چشمگیر دانست که باعث شد این عملیات معجزه گونه به پیروزی برسد.

سیاری در مورد نتایج عملیات بیت‌المقدس نیز به آزادسازی بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، آزادسازی خرمشهر پس از ۱۹ ماه اسارت که دشمن با انبوهی از امکانات حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، اسارت بیش از ۱۹ هزار نفر از دشمن و به هلاکت رسیدن ۱۶ هزار نفر از دشمن بعثی، انهدام بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودرو و بیش از ۶۰ فروند بالگرد و هواپیما در این عملیات به عنوان تنها بخشی از دستاوردهای این عملیات اشاره کرد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس رژیم بعثی عراق بی اعتبار و بی آبرو شد و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ و مقابله با دشمن به نمایش درآمد. بالندگی و غرور نیز در بین مردم اوج گرفت.

وی به سخن ماندگار امام (ره) در پایان عملیات بیت‌المقدس که فرمودند "خرمشهر را خداوند آزاد کرد" و "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است" نیز اشاره کرد و افزود: عملیات بیت‌المقدس به خاطر خداباوری و همدلی، هماهنگی، انسجام و پشتیبانی خوب ملت و تکیه بر ارزش‌های اسلامی به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به برنامه‌های اجرایی چهلمین سال آغاز دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از امروز سوم خرداد سال ۱۳۹۹ تا پایان سال برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس دنبال می‌شود و انتظار ما از تمامی نیروها و یگان‌های آجا در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس این است که با انتقال تجارب دفاع مقدس، این تجارب را به نسل جوان منتقل کنند. به آزادگان و پیشکسوتان نیز توجه لازم را داشته و از آنها برای سخنرانی و انتقال تجارب شأن دعوت کنند. هدایت الهی فرماندهی ولی فقیه و وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه در کسب این پیروزی باید در این چهل و سه هفته به خوبی تبیین شود. تبیین آثار و دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و پیروزی‌های به دست آمده نیز انجام بشود.

سیاری در ادامه، برنامه‌های نیروهای آجا و سازمان‌های وابسته در طول ۴۳ هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه، فرماندهان یگان‌های و مناطق عملیاتی ارتش به ارائه نقطه نظرات خود و برنامه‌های یکان‌های متبوعشان در گرامیداشت چهلمین سال آغاز دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس پرداختند.

کد خبر 425277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.