دومین جایزه مردمی جهان آرا به کادر درمان رسید

در مراسمی که به همت جمعی از هنرمندان، خیرین، جانباران و ایثارگران دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، در انستیتو پاستور ایران برگزار شد، تندیس شهید محمد جهان آرا، فرمانده شهید مدافعان خرمشهر، به پاس زحمات انستیتو پاستور ایران در مقابله با کرونا ویروس به این مؤسسه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز پرستویی که از جمله حاضران در این جلسه بود با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"چه باید می‌کردیم.
گذشته که نباید آب راکدی باشد که از فرط تکرار به باتلاق تبدیل شود.

گذشته باید چراغ راه باشد، تخته پرشی باشد برای بهتر و زودتر رسیدن به آینده از چند روز پیش تدارکی شدخودجوش و مردمی تا دومین تندیس شهید محمد جهان آرا مدافع ملک و ملت و دین به اهل امروزینش هدیه شود.
و چه کسانی بهتر از مدافعان سلامت … همگی دوستان جمع شدند از آبادان آقا ملاصالح قاری که خود به تازگی از بند کرونا رها شده و آقا مکی که یک تنه در جنوب زده به قلب ماجرا و ضدعفونی و تأمین اقلام بهداشتی و خوراکی محرومین را با کمک خیرین بی وقفه در آبادان و خرمشهر انجام می‌دهد و سرکار خانم نرگس کلباسی که با وجود بیماری شدید، هنوز در فکر تکمیل کمک به زلزله زدگان کرمانشاهی و ارسال مواد بهداشتی و دستگاه‌های مورد نیاز به سراسر ایران است و مهندس مشکات و خانم دکتر خیری از خیرین حوزه سلامت و نیز اقا عادل معمارنیا و مسیح خان سراج از نیکوکاران فرهنگی عرصه سینما و نیز جانباز اسماعیل خان زقر خیر بی سرو صدا و بالاخره اقا پرویز خان پرستویی همیشه در کار خیر پیشقدم، همگی به نمایندگی از همه ملت ایران، تندیس شهید جهان آرا را به دست گرفته و رفتند به مؤسسه انستیتو پاستور تا از زحمتکشان مدافع بهداشت و سلامت در این مرکز خط مقدمی حضوری از آنان تشکر کنند.

به داخل ساختمان‌هایی رفتند که هزاران نمونه تست کرونا در روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و این عزیزان فداکار ما همچون سنگرهای خط مقدم زمان جنگ در حال پاسداری از مرزهای سلامت کشور هستند.

بله به درون این سنگرهای زیر آتش ویروس رفتند تا به آنها بگویند دوستتان داریم و پشتیبانتان هستیم.
تا بگویند جان ما و شما هیچ تفاوتی ندارند و در کنار هم ارزشمند محسوب می‌شوند.

در این مراسم، تندیس شهید محمد جهان آرا به دست عزیزانی همچون پرستویی، ملاصالح قاری و سرکار خانم نرگس کلباسی به ریاست انستیتو دکتر بیگلری و دیگر یارانشان اهدا شد.
بقول دوستی خوزستانی که یاداوری کرد که بعثی‌ها بر دیوار خونین شهر اشغال شده نوشتند (جئنا لنبغی)
آمده ایم که بمانیم،،، و شهید بهروز مرادی بچه خرمشهر هم در روز آزادی شهرش چنین بر همان دیوارها نوشت:
آمدیم، نبودید

زحمتکشان در انستیتو پاستور و دیگر مدافعان در سنگرهای بهداشت و سلامت با تمام قبول خطرها و دوری از خانه و خانواده همچون همان رزمندگان آزادی خرمشهر عملاً دست به قلم دارند تا در جواب کرونا های بعثی بر تمام دیوارهای کشورمان امروزه چنین بنویسند.
ما آمده ایم تا حتماً روزی فرا رسد که کرونا نباشد.
انشاالله"

گفتنی است، اولین تندیس مردمی شهید محمد جهان آرا سال گذشته به پاس زحمات نرگس کلباسی در امر بازسازی مناطق سیل و زلزله زده به وی اهدا شده بود.

کد خبر 425275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.