"دهکده‌های امن" برای بی‌خانمان‌ها در پاندمی کرونا

بی‌خانمان بودن هزاران نفر از مردم سانفرانسیسکو در دوران گسترش ویروس کرونا مقامات رسمی این شهر را به ارائه طرح‌های پیشنهادی، مبنی بر اجازه به این افراد به زدن چادر در پارک‌ها و فضاهای عمومی برانگیخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گسترش ویروس کرونا مردم سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند؛ بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده‌اند و رکود اقتصادی تنش‌های بسیاری را برای آن‌ها ایجاد کرده است. اما همه چیز به این مشکلات ختم نمی‌شود؛ اخیراً افراد بی‌خانمان در فضای مقابل خانه‌های سایرین چادرهایی برای سکونت خود برپا کرده‌اند و فضولات انسانی آن‌ها مشکل دیگری بر سختی‌های قبلی ساکنان افزوده است.

پس از شکایات پی در پی ساکنان سان‌فرانسیسکو از تجمع جمعیت بی‌خانمان در مقابل خانه‌هایشان، مقامات رسمی تصمیم گرفتند فضای خالی شهرداری را به مکانی امن برای این افراد تبدیل کنند. مردم بی‌خانمان می‌توانند پس از گذراندن مراحل قانونی و کسب مجوز در چادرهایی که با فاصله استاندارد از هم برپا شده است، سکونت گزینند. کارکنان شهرداری منطقه دیگری را نیز برای برپایی چادرهای افراد بی‌خانمان مشخص کرده‌اند که قرار است به زودی این مکان نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احتمال انتقال ویروس کرونا در میان افراد بی‌خانمان در کمپ‌های جدید مقامات رسمی را بر آن داشت که این پناهگاه‌ها را در فاصله زیاد از یکدیگر قرار دهند و ظرفیت هر چادر را نیز محدود کنند. در نتیجه کمپ‌های فوق به تنهایی جوابگوی هزاران فرد بی‌خانمان در سانفرانسیسکو نبود و مسئولان باید راه‌های چاره دیگری می‌یافتند. اگرچه مقامات رسمی، پیش از این نیز تعداد دو هزار اتاق در هتل‌های سراسر شهر را برای افراد بدون مسکن رزرو کرده بودند با این حال، بی‌خانمانی این افراد چالشی دراز مدت برای مقامات رسمی به وجود آورده است که پس از پایان کرونا نیز باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

مردم سانفرانسیسکو، شاکی از وجود افراد بی‌خانمان در اطراف خانه‌های خود

افزایش روزافزون افراد بی‌خانمان باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ساکنان شهر شده است که در روزهای کرونایی این مشکلات دوچندان شده است. بسیاری از ساکنان با مقامات رسمی به گفتگو پرداخته‌اند و از آنچه در خیابان‌های اطراف آن‌ها در حال اتفاق است شکایت کرده‌اند؛ نبود امنیت کافی به واسطه تردد بیش از حد مردم بدون مسکن در منطقه و وجود نجاسات در خیابان‌های شهر از جمله مشکلاتی است که افراد بی‌خانمان برای ساکنان سانفرانسیسکویی به وجود آورده‌اند که این مسائل بیش از پیش در دوران کرونا وضعیت سلامت مردم را به طور جدی تهدید می‌کند.

مقامات رسمی سانفرانسیسکو تصمیم گرفتند به طور جدی به مسئله بی‌خانمانی به خصوص در دوران کرونا بپردازند و استفاده از فضاهای عمومی در دوران قرنطینه، که خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بسیاری از آن‌ها در این دوران تعطیل است، بهترین ایده ممکن برای برپایی اردوگاه‌هایی برای این افراد بود. از آن‌جا که پارک‌ها بیش از ۱۱ درصد کل زمین‌های سانفرانسیسکو را به خود اختصاص داده است، بنابراین زدن چادر در این مکان‌ها می‌تواند مکانی امن برای افراد بی‌خانمان شهر به وجود آورد هرچند رعایت فاصله اجتماعی و جمعیت زیاد این افراد در سانفرانسیسکو نیاز به فضاهای بیشتری برای رفع کامل بی‌پناهگاه بودن مردم را به دنبال دارد.

مخالفت مردم با احداث "دهکده‌های امن" در پارک‌ها

بسیاری از مردم سانفرانسیسکو با احداث اردوگاه‌هایی در پارک‌ها برای افراد بی‌خانمان مخالفت کردند و اغلب کارکنان شهرداری نیز بازخوردهایی منفی در خصوص این ایده ارائه دادند. شهردار سانفرانسیسکو نیز اظهار کرد که گزینه‌های بیشتری در این شهر برای جبران کمبود مکان امن برای افراد بی‌خانمان وجود دارد. استفاده از پارکینگ‌های بدون استفاده، محوطه‌های باز مدارس تعطیل و همچنین بندرها از جمله مهم‌ترین مکان‌هایی بود که از سوی شهردار برای احداث اردوگاه‌هایی برای افراد بی‌خانمان شهر پیشنهاد شد.

کد خبر 425268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.