دغدغه شفافیت و پرداخت به موقع حقوق در شهرداری رشت را داریم

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: دغدغه اعضای شورای شهر پرداخت‌های به موقع حقوق کارکنان و شفاف‌سازی در قراردادها برای جلوگیری از بروز رانت و فساد در شهرداری است که این دغدغه‌ها به شهردار منتقل شد.

محمدحسین عاقل‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جلسه طرح سوال از شهردار رشت، اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای شهر طرح سوال از شهردار رشت مطرح بود و وی برای پاسخگویی به سوالات به صحن شورا آمد.

وی طرح سوال از سوی یکی از اعضا را عمل به وظایف نظارتی شورا دانست و افزود: آقای حجت جذب یکی از اعضای شورای شهر است که ۱۴ سوال را مطرح کرد تا در جلسه علنی شورا از شهردار پرسیده شود؛ پس از پاسخ دادن شهردار هفت نفر از پاسخ‌های وی قانع شدند و چهار نفر توضیحات شهردار را نپذیرفتند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه طرح سوال از شهردار به استیضاح منجر نشده و وی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: قصد شورا این است که اگر ابهامات یا نقایصی در عملکرد شهرداری وجود دارد، رفع شود؛ دغدغه اعضای شورای شهر پرداخت‌های به موقع حقوق کارکنان و شفاف‌سازی در قراردادها برای جلوگیری از بروز رانت و فساد در شهرداری است که این دغدغه‌ها به شهردار منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری در مسیر سالم‌سازی حرکت کند، گله‌مندی چندانی از سوی شورای شهر باقی نمی‌ماند، در خصوص گمان مطرح شده درباره دخالت اعضای شورا در تصمیم‌گیری‌های شهردار ادامه داد: لازم است در کنار عملکرد شهردار، عملکرد شورا نیز ارزیابی شود که آیا در تعامل با شهردار رفتارهای شورا آمرانه است؟ آیا خواسته‌های فردی مقدم بر خواسته‌های عمومی می‌شود؟ این موارد را باید تمام اعضا در رفتارهای خود موردنظر قرار دهند.

عاقل‌منش خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر رشت در تصمیم‌گیری‌ها به شهردار در چهارچوب قانون پیشنهاد می‌دهند و دخالتی وجود ندارد، البته فکر می‌کنم شهردار نیز تمایلی برای دامن زدن به این حواشی نداشته باشد و بیشتر به دنبال انسجام برای پیشبرد اهداف است چون با بزرگ‌تر شدن مشکلات برای روند کارها یک مانع بزرگ دیگر ایجاد می‌شود که این موارد در شرایط فعلی به صلاح شهر نیست.

کد خبر 425248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.