به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، عباس کرکه آبادی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص آخرین وضعیت شناسه ملی اشخاص حقوقی و ارائه دسترسی سامانههای تخصیص و بازبینی شناسه ملی به دفاتر امور شهری و روستایی استانداریها اظهار کرد: در راستای تخصیص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی مرتبط با ساختار وزارت کشور (شهرداری، دهیاری، شوراها و …) دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در تعامل با هیئت ماده (۹)، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، اقدام به تخصیص شناسه ملی مربوط به ۴۷ هزار و ۸۰۰ مورد از اشخاص حقوقی (شامل: شهرداریها، سازمانهای وابسته به شهرداریها، سازمانهای وابسته به استان، دهیاریها و شوراها) کرده است که این امر همچنان در حال انجام و پیگیری است.
وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷، شناسه ملی ۲۹۶۰ دهیاری و ۴۰ شهرداری صادر شد و در سال ۱۳۹۸ شناسه ملی یکهزار و ۱۰۰ دهیاری و ۳۰ شهرداری تازه تأسیس صادر شده است.
مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: به دلیل سهولت در تخصیص و یا بازبینی اطلاعات شناسه ملی، «دستورالعمل نحوه بهره گیری از دسترسی استانی سامانههای تخصیص و بازبینی شناسه ملی اشخاص حقوقی (شهرداریها و دهیاریها) و نحوه درخواست بی اعتباری شناسههای ملی زائد» به دفاتر امور شهری و روستایی استانداریهای سراسر کشور ابلاغ شد.
کرکه آبادی افزود: در راستای تسریع در روند تخصیص و بازبینی اطلاعات شناسه ملی شهرداریها و دهیاریها و رفع ابهامات کاربران استانی سامانه شناسه ملی، جلسهای در روز چهارشنبه_ ۳۱ اردیبهشت به صورت ویدئوکنفرانس با مشارکت کارشناسان حوزه دفاتر امور شهری و روستایی ۱۵ استان کشور برگزار و ضمن ارائه آموزشهای لازم، به پرسشهای حاضرین پاسخ داده شد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است کلیه دفاتر امور شهری و روستایی استانداریها به قید فوریت نسبت به انجام درخواستهای تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی براساس مشخصات کاربری ارائه شده و فایلهای آموزشی و سایر دستورالعملهای ابلاغی در سامانه تخصیص و بازبینی شناسه ملی (به نشانیhttp://ilenc.ssaa.ir) اقدام و درخواستهای بی اعتباری شناسههای ملی زائد را نیز از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری کنند.
نظر شما