شهرداری اصفهان جزء شهرداری‌های پیشرو کشور در استفاده از QR کد است

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه « QR کد» به مرور در سایر مراکز تفریحی شهرداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: اصفهان جزء شهرداری‌های پیشرو کشور در استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار QR کد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طهرانی صبح امروز_ شنبه سوم خردادماه ۹۹_ در آئین افتتاح نخستین سامانه فروش بلیط الکترونیک مراکز گردشگری شهر اصفهان در باغ پرندگان، اظهار کرد: سامانه فروش بلیط الکترونیکی در راستای هوشمندسازی شهر اصفهان و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود جز دستور کار شهرداری است.

وی افزود: سامانه‌ای که امروز رونمایی شد در واقع استفاده از یک نرم‌افزار و اپلیکیشن است که گردشگر و بازدید کننده با استفاده از آن می‌تواند از منزل یا محل کار خودش بلیط تهیه و آن را تبدیل به « QR کد» کرده و بدون معطلی از گیت عبور و وارد باغ پرندگان شوند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه QR کد به مرور در سایر مراکز تفریحی شهرداری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر به QR کد مجهز شده و در آینده نزدیک اتوبوس‌ها نیز از این نرم افراز استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: QR کد به عنوان یک نرم‌افزار جامع گردشگری در اختیار شرکت توسعه گردشگری شهرداری است تا گردشگران به راحتی در تمام نقاط و مراکز گردشگری شهر با استفاده از آن بلیط‌های درخواستی خود را رزرو و از تخفیف‌های مورد نظر استفاده کند.

طهرانی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای هوشمندسازی و ساده سازی امور برای جلب رضایت هر چه بیشتر شهروندان است و در شرایط فعلی نیز که ویروس کرونا محدودیت‌های بیشتری برای انتقال پول ایجاد کرده، کارایی زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به مرور تمام مراکز گردشگری از نرم افزار QR کد بهره مند خواهند شد، گفت: در حال حاضر سیستم نرم افزاری وجود دارد و سیستم پرداخت و یا دریافت بلیط را نیز تجهیز می‌کنیم تا تمام مناطق گردشگری بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان جز شهرداری‌های پیشرو کشور در استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار QR کد است، البته از تبلیغات اضافی، مازاد و بزرگ نمایی خودداری شده و واقعیت‌های موجود به مردم گزارش شده است.

وی افزود: امروز در بازدید از باغ پرندگان علاوه بر بهره برداری از نخستین سامانه فروش بلیط الکترونیک، بعضی از پروژه‌ها برای توسعه یا بهسازی باغ پرندگان از سوی مدیر طرح ساماندهی ناژوان پیشنهاد شد تا در شورای عالی ناژوان مطرح شود.

طهرانی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در خصوص تکثیر پرندگان و فروش پرندگان مازاد در باغ پرندگان با استفاده از مکانیزم خاص بود و دیگری در ارتباط با جزیره بلااستفاده مانده در این محوطه است تا در صورت تأیید شورای شهر، بهره‌برداری خوبی از آن صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر باغ پرندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده استقبال از گردشگران است و تمام امکانات مورد نیاز و موارد لازم برای رعایت بهداشت مردم پیش بینی شده که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

کد خبر 425220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.