رتبه پنجم لنجان در تصادفات فوتی برون شهری اصفهان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: متأسفانه شهرستان لنجان رتبه پنجم تصادفات فوتی برون شهری در استان را دارد که به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته در حوزه مباحث ترافیکی، متأسفانه شهرستان لنجان رتبه پنجم تصادفات فوتی برون شهری در استان را دارد که به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه با حضور دست فروشان در کنار مسیرهای مواصلاتی شهرستان، شاهد شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم، افزود: حضور دست فروشان در حاشیه جاده‌ها همواره به عنوان پدیده‌ای خطرساز شناخته می‌شود و علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، این معضل همچنان باقی است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته دیگر شاهد استقرار دست فروشان در حاشیه جاده ورودی زرین‌شهر نیستیم، اما مسئله قابل تأمل حضور این افراد در حاشیه ورودی شهرهای دیگر شهرستان است و این مسئله همچنان زنگ خطر را برای ما به صدا در می‌آورد.

صالحی با تاکید بر اینکه باید ایرادات خود را در حوزه برون شهری برطرف کنیم، ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تصادفات فوتی برون شهری در سال ۱۳۹۸، نیاز است نقاط پرخطر شهرستان در کمترین زمان ممکن شناسایی و با تحلیل تصادفات به وقوع پیوسته به‌گونه‌ای عمل شود که در صورت نیاز بتوانیم مشارکت استانی و ملی را برای حل مشکلات نقاط حادثه خیز برون شهری طلب کنیم.

صالحی اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس آمار ارائه شده شهرستان لنجان در حوزه تصادفات فوتی درون شهری، با اقدامات صورت گرفته کاهش چشمگیر تصادفات را رقم زده ایم که نیاز است با همدلی بیشتر این روند را حفظ و در مسیر کاهش آن گام برداریم.

وی خواستار تأمین زیرساخت‌های هوشمندسازی ثبت تخلفات در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان شد و گفت: راه اندازی پایش تصویری در شهرهای شهرستان امری لازم و ضروری به‌شمار می‌آید؛ چراکه به وسیله پایش تصویری، علاوه بر ثبت تخلفات می‌توان به صورت هوشمند رفتار ترافیکی شهروندان را مشاهده و نسبت به احصای مشکلات و تخلفات صورت گرفته پیگیری‌های لازم را انجام داد. با هوشمندسازی می‌توان سهم شهرداری‌ها را از جریمه‌های صادر شده تعیین کرد.

فرماندار شهرستان لنجان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف و انتقال صنوف مرتبط به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به این مجموعه، عنوان کرد: متأسفانه تخلفات شبانه کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین در سطح شهر آرامش شهروندان را به خطر انداخته که نیاز است از یک‌سو انتقال شرکت‌های باربری به شهرک حمل و نقل دنبال شده و از سوی دیگر تدابیر لازم در خصوص پارکینگ خودروهای سنگین در شهرهای مختلف اتخاذ شود تا در درجه نخست این خودروها در شهرک مستقر و سرویس‌دهی شوند.

کد خبر 425209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.