۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
تسهیل ساخت و ساز مسکن در شهرها

رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور گفت: باید تلاش کنیم تا کسانی که در حوزه ساخت مسکن کار می‌کنند و فعال و پویا هستند دست آویز بروکراسی‌های اداری نشوند و تا جایی بتوانیم در کنار تخفیف عوارض، در بخش نظام مهندسی و تامین اجتماعی نیز کار را تسریع خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: انبوه سازان همیشه گله داشتند از تشریفات زیاد شهرداری‌ها در صدور پروانه که این امر با آسیب شناسی‌ها، به زودی روندی آسان به خود خواهد گرفت.

وی گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند نقش مهمی در ساخت مسکن داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: ساخت مسکن به عنوان اولین اقدامی است که می‌تواند بیشتری اشتغال را در جوامع شهری ایجاد کند امروز نه ارتباطی به ارزهای خارجی دارد و نه نیازی به واردات و به راحتی می‌تواند مؤثر در پویایی و نشاط اقتصاد شهری باشد.

جمالی‌نژاد گفت: شهرداری‌ها در سراسر کشور می‌توانند در ساخت مسکن بسیار بسترساز و مفید باشند، اما با توجه به اینکه خود شهرداری‌ها در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و در اسفند با مشکلات بیماری کرونا دست و پنجه نرم کردند و همیشه در این فصل از سال بیشترین مراجعه را برای صدور جواز ساختمانی داشتند، اما به طور کامل تعطیل بودند.

وی افزود: با تمام مشکلات موجود در شهرداری‌ها بازهم یکسری بسته‌های تخفیف و تشویق برای کسانی که می‌خواهند در این عرصه حضور داشته باشند تا بتوانیم در بحث مسکن ملی هم کمک‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: در حال برنامه ریزی برای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ هستیم که در شهرهایی مثل تهران و دیگر کلانشهرها که بلاتکلیف مانده‌اند بتوانیم کمک کنیم این طرح‌ها هم به چرخه تولید بازگردد.

کد خبر 425205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.