مجریان قانون در برابر برچسب‌های تبلیغاتی از صرافت افتاده‌اند

عضو شورای شهر مشهد نسبت به اجرا نشدن مصوبات قانونی در برابر متخلفانی که برچسب تبلیغاتی به در و دیوار شهر می‌چسبانند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر شهلا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "وارد خیلی خیابان‌های فرعی شهر که می‌شوی، روی در نو نوار منازل یا کنار زنگ و آیفونِ خانه‌ها، تقریباً جایِ سوزن‌انداز نیست. برچسب‌های رنگ‌وارنگ، با چسب‌هایِ ضدگلوله و تاب‌آور مقابلِ آب و سیم ظرف‌شویی، سبیل‌درسبیل، کنارِ هم جا خشک کرده و رویشان، شماره‌تلفنی است برای تخلیه چاه و لوله‌بازکنی!

هرکس دلش خواسته، یک دریل و چند متر فنر خریده و با یک خط تلفن ثابت یا همراه، برای خودش، بیا برویی رقم زده و شهروندانِ بی‌پناه، مستاصل از این‌همه چسبِ‌رنگی، هرچه می‌روبند و می‌تراشند، باز فردا، مثل قارچ، شاهد رویش دوباره آگهی‌های ناخواسته و ناخوانده‌اند. گویی هر خانه، در هر روز، نیاز به چند نوبت لوله‌بازکنی دارد!؟

نه آنکه قانون در برابر این هجوم بی‌امان ساکت نشسته باشد، امّا یا مجریان قانون از صرافت افتاده‌اند، یا به گَردِ پای این‌همه برچسب نمی‌رسند. درهرصورت، آن‌چه لطمه می‌خورد، زیبایی محلّه‌ها و اعصابِ شهروندانی است که تخلّف در روز روشن را می‌بینند و آن‌چه البته به جایی نمی‌رسد، فریادشان است.

ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، به مدیریت شهری اجازه امحاء و جریمه متخلفین را داده و شورای چهارمی‌ها با مصوبه کمیسیون ماده ۲۰، حتی مجوز پلمب واحدهای‌صنفی قانون‌گریز را صادر کرده‌اند، اما همچنان کوچه‌ها در تصرفِ برچسب‌های رنگی است."

کد خبر 425195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.