شهر یزد نیازمند رصدخانه فرهنگی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: شهر یزد به یک رصدخانه فرهنگی نیاز دارد که این سازمان پیشنهاد کرده این مهم ذیل شورای فرهنگ عمومی استان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ عباس ملازینلی در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی اظهار کرد: هرچه فعالیت‌های فرهنگی تجمیع شود و به‌صورت متمرکز صورت گیرد، بازدهی بیشتری دارد.

وی بیان اینکه اقدامات انجام نشده بسیاری در حوزه فرهنگ وجود دارد؛ افزود: در حوزه‌های فرهنگی و هنری باید تلاش بیشتری شود البته اگر اجرای این فعالیت‌های که توسط دستگاه‌های اجرایی متعددی انجام می‌شود همگرا و هم‌افزا باشد، مؤثرتر واقع می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه وظایف این سازمان با وظایف ۲۴ دستگاه اجرایی استان متناظر است، تأکید کرد: اقداماتی که در این سازمان برنامه‌ریزی می‌شود با کمک شهروندان در قالب مشارکت گرفتن از سمن‌ها، روحانیون، اساتید دانشگاهی و هنرمندان انجام می‌شود که مهم‌ترین نقطه قوت این ارگان فرهنگی است.

وی تصریح کرد: با تأکید وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاری کشور شهرداری‌ها به سمت ارائه رویکردهای فرهنگی اجتماعی معطوف شدند و فعالیت‌های خود را طی چند سال اخیر در این حوزه آغاز کردند.

ملازینلی خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت‌های شهرداری‌ها صرفاً به مباحث عمرانی خلاصه نمی‌شود و شهرداری‌ها با ابزار سازمان‌های فرهنگی تحت نظر خود به موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری و آموزش‌های شهروندی ورود کردند که خوشبختانه موفق نیز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نشان این موفقیت مطالبات مردمی است، گفت: در حال حاضر شهروندان یزد مطالبه گر این رویکرد از شهرداری شده‌اند به گونه‌ای که در بسیاری از مواقع سطح توقعات از این سازمان بیش از دیگر دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

کد خبر 425194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.