کیف پول شهروندی در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: کیف پول شهروندی به دو طریق ریالی و امتیازی برای شهروندان در حال راه‌اندازی است.

مجید بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سازمان فاوا بازوی تخصصی شهرداری در حوزه فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: این سازمان تا به امروز موفق شده است تا در بحث هوشمند سازی سامانه جامع شهروندی را به مرحله تست برساند.

وی بابیان اینکه رسالت حوزه فناوری اطلاعات در شهرداری یزد بسیار گسترده است و اقداماتی در زمینه پشتیبانی وضعیت موجود و ایجاد زیرساخت مناسب در همه حوزه‌ها را شامل می‌شود، افزود: فعالیت سازمان در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و مانیتورینگ، سامانه جامع شهرسازی، هوشمند سازی، اداری مالی، سامانه‌های مکانی، GPS و کنترل متحرک ها و ساماندهی بایگانی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد یکی از اقدامات شاخص این حوزه را تصویربرداری هوایی از شهر یزد با کمترین هزینه و کمترین زمان عنوان کرد و گفت: این تصویربرداری قبلاً با هزینه خیلی زیاد انجام می‌شد، با اقدام فاوا این کار آسان‌تر صورت گرفت و در اختیار سایر حوزه‌ها قرار گرفت.

وی در خصوص راه‌اندازی سامانه جامع شهروندی افزود: این سامانه در حال تست است و تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود همچنین کل خدمات شهروندی را با یک احراز هویت می‌توان با این سامانه انجام داد.

بیکی افزود: این نرم‌افزار از طریق وب در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد که دارندگان موبایل‌های IOS هم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی اعلام کرد: کیف پول شهروندی به دو طریق ریالی و امتیازی برای شهروندان در حال راه‌اندازی است که درنتیجه آن شهروندان می‌توانند به‌طور مثال با تحویل زباله‌های خشک امتیاز جمع‌آوری و با آن از خدمات شهری استفاده کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات این سازمان را راه‌اندازی سامانه شهرسازی عنوان کرد و افزود: سامانه شهرسازی این اقدام را فراهم کرده تا بدون مراجعه حضوری درخواست‌ها ثبت و پاسخ استعلام اداری، پایان کار و.... انجام شود.

کد خبر 425176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.